proza
poezie eseuri arta film

 

 

Tower of London. Întoarcerea acasă

Tower of London

Trafalgar Square. Locul manifestațiilor.

O NIȘĂ ÎN ZID

     1. Se schimbă gardienii

     2. Un dublet

     Nu e poem, dar e același

 

Tower of London. Întoarcerea acasă

  

Ora prânzului. Russell Square. Alergi spre Oxford Street.

Spre marile magazine. Să cumperi. Ceva frumos.

Apoi în sens giratoriu. Mc’Donalds. Acasă.

Spălatul dinților ca o obișnuință înainte de

întâlnire. Alte telefoane.

La ce oră ?

Tot în locul acela ?

Acasă. Ca și cum nu ai fi acasă.

Cu privirea ferită. Albastru înmuiat în

tinerețea ei. Secțiune făcută de ceilalți

prin convorbire. Toți ascultă. Și tac. Dar poate

nu tac. Ba nu. Tac.

Ora prânzului. Dar alta. Tot Russell Square.

Mai târziu. Fata servește masa de sâmbătă și

duminică cu familia. Aleasă educație. Aleasă

familie.

Apoi are program de recreere. Program.

Până la ora 10. Maximum. Nu știu dacă

am folosit corect termenul. Am plusat.

Eu și familia. Are o vârstă. Tinerețea cu

și fără reguli. Voi consulta dicționarul.

Căci fata merită. Ironie à la Andrieș.

Intre Charing Cross și Embankment o

jumătate de oră în care nu mai înțeleg

logica lucrurilor.

 

Trafalgar Square. Locul manifestațiilor.

 

Aici supraviețuiesc porumbeii. În ciuda

oficialităților. În timp acționează distructiv

asupra clădirilor. Cu ciocurile lor mici.

Punct cu punct. Moralitatea lovită de fiecare

generație.

Stație obișnuită de metrou. Coborâre în doi.

Pe aceeași cartelă. Ingăduitoare bandă

magnetică. Înregistrare bizară a celor doi

ca un cuplu. Cu aceleași caracteristici.

Ora transformată în alte dimensiuni.

Patru basoreliefuri turnate din bronzul

tunurilor franceze capturate în bătălie.

Trafalgar Square.

Drumul spre casă la ora 8.

Ora opt înseamnă limita lucrurilor.

Manifest împotriva orei 8. Merg în direcția

opusă. Oprire Club 30. Un capuccino și

nelipsitul B52.

Tower of London. Reședință regală.

Fortăreață și închisoare. Rol multiplu.

Viitoarea regină a Angliei trebuia

să petreacă noaptea premergatoare

încoronării în Turn. Noaptea așteptării.

Despărțire scurtă. Zona interzisă.

 

 

Tower of London

  

Fortăreață construită. Începutul. Zidul plapumei

așezat artificial. Crescând între noi. Fiecare

spărtură urmărită cu atenție. Îndepărtarea.

Totul are un scop. Acum e înalt. Ca

zidul fortăreței. Te obligă să-l respecți.

Te gândești la respectul celuilat față de

virginitate. Ții ochii deschiși. Neîndurător

acest zid. Dar te conduce spre intrarea oficială,

cu Yeomani îmbrăcați în costume roșii.

Cu ciucuri la ciorap. Cu tradiție.

Intrarea e grandioasă, dar tristă. Cu dureri.

Cu ziduri negre. Vechi. Redescoperite acum

de tine. Împreună cu Yeomanul roșu.

Nelipsit. Respectul tău față de Yeoman. De tradiție.

Masivul Wakefield Tower. Schimbarea gărzii roșii.

Ajungi aproape fără să vrei la Bijuteriile Coroanei.

Toată lumea dorește acest lucru. Respecți regula.

Istoria te așază pe banda rulantă.

Tehnologie între pereții de sticlă și bijuterii.

Paznici la capătul benzii.

Satisfacție. Drumul tău. Du-te vino printre Bijuterii.

și capătul drumului. Sfârșitul experienței.

Afară lumea flămândă. Te privește.

Urme ale experienței. Corbii rotați.

Nelipsiți. Simbolic de negri.

 

Ai trecut de fiecare dată pe lângă eșafod.

Consideri în interiorul tău că ai trecut.

Nu-i adevărat. Fiecare experiență taie puritatea

ta în bucăți. Publicul curios plătește.

Intră în urma ta să vadă locul eșafodului.

Yeomanii - ghizi roșii. Pretutindeni. Ghizi de

exterior. În interior Bijuteriile te așteaptă

de fiecare dată. Să privești.

De fiecare dată ca prima dată.

Deviație Tight - cum ar spune doctorii.

Trebuie să ieși. Lumea din exterior.

Experiența te-a expulzat brutal cu un

dangăt de clopot.

“Ceremonia Cneilor” se ține în fiecare

noapte, la ora zece, când porțile

principale ale Turnului sunt închise.

  

Ochii albaștri goliți de culoare în zîmbetul crispat

pe mușchii feței. Statura demnă în mulțime.

Biroul plin de măști. Toate agreabile. Capabile.

Schimbarea vine odată cu un nou client.

Vizualizarea unui potențial. Foloasele.

Ce a fost cunoscut la un moment dat

devine dintr-o dată de domeniul trecutului.

Am cunoscut prin simțul proprietății.

Rujul și chipul sunt în ton cu momentul.

Cu zîmbetul la fel de diplomat.

Ce i-ar plăcea unei bărbi mai mult și mai mult...

Așa se scriu și anii necunoscuți. Prin puncte puncte.

Fardul așezat cuminte într-un locaș metalic, apoi

în altul din plastic, între ele oglinda.

Și revin la obsedanta imagine narcisistă. Pe care

trebuie să o îmbunătățim. Ochiul

vigilent mătură biroul de străini,

cutia de plastic face clic, oglinda ia o poziție în unghi optim cu fața și urmează actul propriu-zis.

Apoi aștepând un nou potențial, primind complimente

pentru perfecțiunea machiajului

te întorci către fiecare client cu un nou chip.

Totdeauna străin. Orice căutare costă mult.

        

Peisaje pustii și tăcute. Finețea unui

bărbat cu chip melancolic și tăcut.

Mâini rasate. Mereu plecând. Mereu

venind. Pe fond alb. Fără să privească

trecătorii. Umanizează casele.

Strada care urcă trăgând după sine

casele cu plecări multiple.

Cine se întoarce într-o casă cu

obloane cunoscute și scorojite de timp?

Plecând mereu. Prelungind scările.

De aici, din poziție îndepărtată

oamenii se văd plecând. Numai cu spatele.

La alte dimensiuni. Normalul nu interesează.

Casele rămân tăcute. Pe fond alb.

Albul potențat de ipsos amestecat cu var.

Albul tencuielii. Și ceea ce vezi.

Inceputul scorțos. Discuția nu lasă nimic

să se vadă.

“Noblesse de l’élement vulgaire”.

Un poem scris cu caligrafia

ușor lizibilă a lui Maurice. Fără

personaje, fără apărare, fără a-l prinde lângă o femeie.

Ne resetăm mai ușor pe elemente. Mâinile rasate.

Ochii pietrificați în idee. Să vină pentru mine, nu

să plece pentru că sunt.

  

O NIȘĂ ÎN ZID

  

1. Se schimbă gardienii

 

 

biblioteca noastră ca o

închisoare de cărți. Se schimbă gardienii,

apar ore propice-cărți propice (fețe blînde

cu albume de artă...dezvoltă)

Apoi alte ore, alți gardieni,

translarea celor vechi în

lateralul și în spatele tău.

 

2. Un dublet

  

astfel formând zidurile de cărți. Din ce în ce mai

multe cărți și mai nepoliticoase.

Despre cum să găsești o nișă

în zidul tău : ori

descoperind un dublet,

deci te întorci

la cota cea mai mică,

ori cine mai știe ?

 

Dincolo de interesul față de

floarea-soarelui și rotirea ei zilnică,

tăietura ochilor și a pleoapelor,

culoarea mizeriei este aceeași.

dincolo de interesul față de

circularitatea mișcării oaselor,

urmărind linia trasată de

lumina becului pe tavan,

culoarea mizeriei este aceeași.

dincolo de interesul față de

răsuflarea de lângă tine

brutalizându-ți auzul,

culoarea catharsisului este aceeași.

 

Nu e poem, dar e același

 

Cu chipul răsucit în

tranziția hologramei. De la stânga la dreapta

în continuare: numără !

Cu gura înroșită și deschisă

tăietura ochilor și golul din spate

Dintre toate chipurile numai al tău

are poziția umană.

Barba, nefiresc tunsă

spijinind pălăria cu pene și flori.

Totul în jurul nostru

se rezumă la penaj și ecarisaj.

Rujatul atât de drag, cel catalogator

de personalitate.

Faci îndrumări după-amiaza!

  poeme de Simona Șerban

 


respiro©2000-2002 All rights reserved.