Michel Martin

 

 

Proză de-o zi fără verb

 

Visam că sărut un copil pe gură.

Apoi m-am trezit.

Pereții vărsând pe mine.

Ciucuri de ceață pe tâmplele ferestrei.

O pasăre de sticlă atârnată de gard.

Rotocolul creierului meu plonjând pe gresie.

 

Adoram un bărbat cu pielea albă.

Periuța de dinți cu gust de medicamente virgine.

Planta îndoită sub geografia becurilor.

Ploaie plouându-mă.

Limba ta arteziană.

Singura femeie a pământurilor în care sunt îngropat.

Iubito.

Aplauze pentru cerșetorii de la tour eiffel.

Uzurparea tronului de fluturi languroși.

Patul în care n-am mai dormit de-o viață.

Și ceva.

Deghizarea crengilor autumnale.

Egocentrism luxat la terminații.

Șerpi de ciment la poalele sânilor metalici ai dimineții.

Ruptura ciorapului dezreflectându-se.

Simfonia claxonului.

Consolarea destrăbălării cu îngeri.

Nimic mai boem ca ziarul vândut la jumătate de preț.

Un penny pentru cei nenorociți.

Sunt un canal în care dorm gunoaiele nici unei lumi.

Uite de-aia, mamă.

De-aia sunt frate de cruce cu pruncii tăi avortați.

La colțul tarabelor să-ți arăt cum mor culorile roz.

O floare sexuală pe masă.

Semn de carte la pagina revoluției franceze închipuite.

Nu treceți decât pe roșu.

Amendă pentru dormitoarele care mi-au scăpat.

Râsete într-un balon de săpun.

Nu mai ești tânără.

Fotografie cu pelicani dezgustați pe stâlpii națiunilor ruinate.

Rimă pentru poeții falși ai restaurării.

Umed.

Țevi crăcănate la antipodul noroaielor civilizate.

Pe ghearele vulturului sedimentat.

Pe ghearele vulturului strigare pentru cei neîmpliniți.

Fastul mersului tău pe bulevard.

Memoria iernilor de doi metri înălțime.

Blocaj de conștiință în nasturi.

La dracu’ dinții tăi atât de frumoși.

Dorsal.

Înrămarea monaliselor frecventate de unghiile mele abjecte.

La vânat cu-o pușcă prozaică.

Cu-o lumină cerbică pe balustradele izvoarelor calde.

Cameră cu pat dublu.

Necăsătorit.

Norul poliglot deviat pe-arhitecturile gaudiene.

La noapte.

Versificația tactilă a neoanelor postmoderniste.

Fără cravată.

Un stereotip cu umbrelă bordeaux.

Culminant.

Neorgasmic.

Poți dormi în patul meu.

Totuși dinții tăi.

Dinții tăi atât de frumoși.

Pe vremea discriminărilor parabolice.

Flux de coconi sterili.

Logodnica ta la ușă.

Ca și cum.

Jaluzelele primelor descoperiri arheologice.

Punte pentru două cvasiexistențe lunare.

Dispozitiv pentru filtrat secvențe.

Cordial lobul delfin al cutiei poștale.

Mă cheamă alarma paginilor derulate savant.

Mai puțin.

Mai aproape.

Cupe de negru pentru pariul alveolelor distructive.

Constelația măsurilor similare.

Îngheț parțial.

Viteză binoculară în vid.

Te ador.

Dezlipirea timbrelor de pe hârtia creponată a întunericului.

Urcuș circular.

Statui mistice pentru dezeificare.

Itinerarii caleidoscopice într-un tărâm violat cu permisiune.

Colecție renascentistă de organe vii.

Terminal cu șahuri mate.

Oscarizarea ochilor tăi albaștri.

Epicurismul scaunelor în creștere.

Dezolant.

Ochilor tăi albaștri.

Dumnezeule.

Terorismul atrofiat al margaretelor new-yorkeze.

Întindere musculară pe partitura hindusă a unei melodii.

Precum într-un uter culcuș.

Iartă-mă tatăl nostru care ești în ceruri.

Fie vie după-amiază cu rumoare pastelară.

Unanim dislocare trosnită de maxilar confident.

Etica luminilor efervescente.

Moral vasul ceramic al întretăierilor viscerale.

Aluziva ținută fără ace.

Lichidul sterp metamorfic.

Incinerări serene.

Divagație pedantă la cotorul femurului.

O dată.

De trei ori.

Masculinizare aerată.

Tubul oxigenat al operelor de salon.

Ereditar.

Primirea cultă a colților de fildeș.

Tind.

Extind.

Mai puțin.

Mai aproape.

O dată.

De trei ori.

Câmp magnetic.

Pauză.

Pauză.

Pauză.

 

2004

 

Sărut pe gură celor care nu mă vor

 

 

vroiam să-ți spun de un bărbat când sărută alt bărbat

pe-o treaptă ridicându-se el își scoate limba

mi-am călcat toate cămășile

negre albastre albe gri roșii verzi

mi-am revăzut pentru a cincizeci și șaptea oară

obsesiile pe anul ăsta apoi le-am sunat

de pe toate telefoanele fixe mobile stradale cu

volumul Callas la maxim cu nasturii

toți descheiați de pe trup și de prin trup

am flatat toate femeile lumii din nou da din nou

cu psihiatrii de îngeri

dacă ți-a trecut piciorul lecțiile de canto academia

bagajul pentru Barcelona biletele pentru Milano

dacă ai văzut rahatul ăla de film notebook

care vrea să te mintă că s-ar putea s-ajungi ca ei

bătrână bătrână senilă senilă ca franțuzoaicele de peste 45

 

uite azi te scutesc de tehnică să mai aștepte și secolul ăsta

să mă-mbrac să-mi pun cravata neagră să mă uit în oglindă

să te-njur de toți dracii și parfumul pe terminate

te voi cere și-n căsătorie peste vreo șapte ani

până atunci rămâi singura doamnă Michel Martin cu drepturi

concedii flori chanel sex oral anal și depozite cu chei

iar am făcut mizerie băut trei cafele în loc de una

iar am lăsat pantofii-n ploaie geamurile deschise

 

și-ți spuneam de bărbatul ăla știi tu numele nenăscutului nostru copil

și acest pseudopoem pe care vreau să-l închei sincer

al tău frumos perfect haide iubito

toți luceferii au paralizat așteptând să mă nasc

 

Iulie 2004, Londra

 

 

Adora

 

 

însă la primavera frumoasa adormită-n macrameuri albe

ca un testament de soare bilun sub carapacea-fereastră

cine s-arunce năvodul siren peste cum ai să treci avală

cingători-lalele să doarmă prin curtea cu violeți

iar la porțile

la porțile

nici un înger cu ochii căprui doar rochii

de la renta mirese impare desculțe de iarbă

 

Martie 2005

 

 

Cine

                 

difuzor

într-o cavitate membranoasă ecoul a cinzeci și cinci de copii

cântând if you’re happy and you know it clap your hands

mămicile freamătă lângă torsul meu disfuncțional mă aștepți

după liniile de tramvai cu țigara aprinsă te apuc de brațul

incolor nepregătit ești fără nici un fel de aproximație

exact în mijlocul înmormântărilor mele populațiile

ce te vor învăța cultura vârstelor împlinindu-mă

peste neridicate hotare eu nu trăiesc cu acest păr care

este al meu nici cu cele trei sute de exerciții abdominale

nu eu le aduc la cunoștință denumirea legumelor în engleză

altcineva se întinde noaptea în pat să-ți sărute cele mai

lungi gene de altfel nu eu stau pe scaunul moale spectator la

Scufița Roșie nu eu așez sub tine acest portret în carne

cineva mă pleacă spre sighișoara spre constanța cineva

va ciocni ouăle pastelate ale acestui Paști din care tu vei

lipsi atât de total

și află că pun iubirea cu chipul la perete îi pun cuțitul

la gât află că îi ridic fusta de târfă află că nu-i voi da drumul

pănă nu va mărturisi

cine

 

Aprilie 2006

 

 

Gloomy Sunday

                   (To Maman)

 

 

 

stă aplecată peste scaunul de lemn al părinților mei

vechi de douăzeci și șapte de ani privirea ei lăbărțată

peste carpeta persană canapeaua cu brațele roase

roșie roșie de garoafe artificiale frezii crizanteme

balconul etajului patru aproape desprins la

ghivecele cu pământ ale doamnei de dedesubt

 


(ca o pânză ca un ulei pe pânză ca o pălărie cu boruri

distorsionate I miss maman când genunchiul tău șaten mă

cuprinde în fiecare dintre spirale cuțitul de la serviciul de

masă de douăsprezece persoane rece visul de a fi

treaz numai cu tine într-o duminică nici o duminică nu

va fi mai lungă decât asta

 

Lidia Ofelia Otilia

i  l  o l  l  i a a a those lylac letters

scrie cu mâna pe care ți-am cules-o scrie

mâna pe care mi-au tăiat-o cu foarfeca de toamna

trecută nu vom da greș nu)

 

are balerini în picioare balerini verzi ca roua lui aprilie

îi înmoaie în covorul cu franjuri în covorul bătut pe

bara din spatele blocului sunt cel mai fericit excrement

de sub soare sunt burgundiu de fericire mă

descompun în alte zeci de mii de fericiri care m-apasă

cu alte fericiri ale celorlalte planete toată această

lungă duminică și

interminabila fericire de a-i pieptăna

cozile

obrajii de pudră bleu

 

Aprilie 2006

 

 

 

Lovitura mea să fiu

 

acest cuvânt care urmează a fi scris imediat

după confesiune acest cuvânt este unul mai

zadarnic decât cuvântul și chinul și sfâșierea

cuvântului zadarnic mai inutil decât consistența

cărnii ce mă consumă acest moment stă nemișcat

și suspendat peste mâna care urmează

a scrie din ce în ce mai imediat cuvântul care

dezîntregește lovitura care m-a lovit să fiu

cuvântul care a batjocorit și a scuipat peste

lovitura mea de a fi tranșat și îndesat în

gura acestui cuvânt între măselele lui stricate

numai când se va ajunge la capilarele groase

a tot ce poate cuprinde zadarnicul peste autopsia

mâinii care va începe să scrie acest cuvânt

imediat după confesiune degetele se vor preschimba

într-o încleștare fără capăt toate literele se vor

alinia pe marginea unei prăpăstii sinucigașe cu

brațele împreunate ca pentru rugăciune lovitura

mea să fiu se va întinde pe pat cu lumina

stinsă acest cuvânt mă va primi

acest cuvânt nu mă va mai minți

 

Mai 2007

 

 

respiro@2000-2007 All rights reserved