Angela Neceaeva

 

 

 

***

luna îmi arată penisul de după terminal s-a terminat s-a terminat cu

  chitarele până noaptea târziu s-a terminat cu fustele mini cu blues cu

jazz totul e cuțit copac mare

  bloc ploaie cuțit ce mă pătrunde până ieri mi-ai fost sora cea mai

apropiată prietena cea mai frumoasă sora dintre pământence din lume peste zi

  ai devenit altcineva luna imi arată penisul de după terminal

 

                    

 ***

pe buzele mele cuvântul dragoste ce înseamnă caut răspunsul în carți și

  Sapho

îmi spune asta e luna prietena ta și luna îmi arată penisul de după

  terminal

 

 

***

în poemul decadent plouă cerul se pișă pe noi în aprilie și abia acum

  cu siguranță

a venit primăvara doi se sărută sacoșa plină cu sticle la picioarele

  lor dragostea

nu are apartenență socială îmi spui pe bancă atingându-mi  clitorisul mie

  mi-e bine tu

termini fără a mă pătrunde luna imi arată

 

                                  

***

vin să-ți spun că sunt ca un automobil ce te va aduce la destinație nu-ți

  promit fericire

vom spune lucrurilor pe nume nu vom utiliza eufemisme vom spune că pula e

  frumoasă și tu-mi vei spune că pizda e frumoasă nu vom zice că facem

dragoste vom zice sincer ca rușii trah

 

 

***

descopăr sexualitatea poate chiar îmi lipsește sinceritatea când încerc

   să scriu despre ea dar fiorul ce iese dintre picioarele mele vrea să

găseasca ceva în exterior nu sunt

  scriitoare sunt femeia ce dorește un bărbat îl vrea îl cere îl

primește un bărbat e bărbat dacă e posesorul unui automobil dacă dacă

  etc…cântă corul lumii mă piș pe el un bărbat e acela pe care-l doresc eu tu ea

 indiferent de substanța conținută de creierul lui de codul genetic

  ce-l poartă în sine un bărbat trăiește în noi mult timp după ce a

 plecat țipă în mine și de acolo îl strigă pe altul

 

                             

***

ieri dimineață ai plecat la serviciu la gară la aeroport parfumul s’și

  țigările au rămas

pe noptiera ieri diminețăa te doream atât de tare sunt femeie și-mi

  pare bine că de la

facerea lumii numai cine nu a trecut printre picioarele mele în viețile

  trăite anterior

și tu-mi faci scene de gelozie te-am schimbat te schimb cu Bob Marley

  cu Jack Kerouac cu Micky Rurk cu Chinghiz Han cu Krishna cu Cama ieri

mongolii care au trecut pe aici au trecut si prin pizda mea sărut-o și nu-ți

fă griji, ieri ei, azi tu, ce importanță are o femeie care nu crede în

Dumnezeu poate jura fidelitate  

 

 

***       

sunt tânără frumoasă și mișto bărbații mă privesc ca pe-o gagică ies la

  plimbare

seara în metro în rochia de vulpe străvezie azi e ziua de naștere a

  spermei deci

azi s-a născut Dumnezeu Dumnezeului meu i-a crescut gură fiindca vroia

  să mă sărute mîinile să mă îmbrațișeze corpul să-l înlănțuiesc cu

coapsele ne-am cunoscut la un Pub nici nu-I știu numele mi-am zis e elșsi

  apoi am plecat la hotel avea un sex frumos și gura mare să mă bea

                                          

 

 ***

sâmbătă la granița Mongoliei Richard Bach întreba pe cei sosțti nu

   mi-ați văzut

pescărușii pescărușii se miră vameșul ce să caute ei in pustiul Gobi și

  tu nu i-ai

văzut pescărușii iluzie zice Bach iluzie unde e nisip acolo e marea

  marea între fustă

și pullover pielea goală se vrea mângâiată fără tine e noaptea

  tartinele s-au terminat

vameșul pleacă 

                                        

 

***

cu o sticlă de Coca –Cola in miina caut librăria  acest poem se joacă

  de-a prinsa în imaginația mea se încăpățânează mă insultă mă

 admonestează îmi zice noapte bună și dispare îmi zice bună dimineața și-mi arată

 o pană de pasăre o fi de hulub o mîță traversează strada la  4 se va

 deschide librăria ce să fac cu tine poemule și cu luna mai am timp să mă

 joc sa beau să iert sa neg să distrug să urăsc nu e nimic în lume decât

 spermă uscată care nu naște îmi șoptește poemul și tu ai fost spermă

 luna îmi arată penisul de după terminal

 

 

sora mea siameză

 

avea 4 mani 4 picioare 4 sâni grei de lapte 4 ochi pentru a

identifica realitatea sora mea siameză a rămas acasă eu umblu

brambura prin oraș fericită în sfârșit cu 2 mîini 2 picioare 2 ochi

așteptând sa se deschidă vraiște ca o ușă al treilea

                             sora mea siameză

 

mă privește de pe fotografia bunicii bună dimineața îi spun

și ție secolule 21 vrei o cafea așa începe ziua de fapt și durează

astfel între cafeaua de dimineață și ceaiul de seară nu survine nimic

grav așa mărunțișuri plouă ninge cine cu cine a dormit cine și unde a

  plecat

în căutarea soartei convenabile îmi iubesc patria dar nu sunt sigur că

  aș muri

pentru ea nu nu sunt sigur

 

                

                         sora mea

nu mă invidia da eu am vazut portocalii înalți nu sunt înalti sunt

   pitici chiar

tu țineai  minte iluzia unei lumi comfortabile familie carieră cecuri

  achită achită

asta să fi fost lumea ta ca de  ceva auxiliar tot mai des uit de tine

îmi amintesc tot mai rar că te-am lăsat acasa că dorm cu bărbatul tău

că–l sărut așa cum poate l-ai săruta și tu că de fapt nu trăiesc viața mea

  ci viața ta dar

sunt momente când îmi spun lasă totul și pleacă pleacă la sora ta tu ai

  unde pleca

uite dacă sora mea siameză ar fi aici dacă fratele meu siamez…

 

 

o poezie

o poezie în care până la gât a venit toamna o poezie în care plouă de

 dimineață până seara târziu o poezie în care cel mai veritabil lucru se

întâmplă acum când scriu

 o poezie care le știe pe toate ca un profet ca un sufi plecate venite

uitate o poezie cu

vânt și cu fulgi ca un potop o poezie grea de sine ca un totem fetiș

  numai al meu

solitară invidiată o poezie de care mă tem ca de-un copil necunoscut

  jucându-se de-a

prinsa pe buza prăpastiei  o poezie ca spuza pe buze o poezie care

  m-a-nvins

 

***

când te iubesc când mi-e frig când mi-e dor pleacă când

se duc ultimele frunze pe asfaltul jilav când rămân singură

în odaie cu copacii goi dezbrăcați la geam singure frunzele

dorm cine să le sărute cine să le îmbrățișeze cine să le

învelească cu alte frunze când singură incet evit să-ți

pronunț numele nici în șoaptă nu o fac de teamă să nu te pierd

chem frunzele alături fiecare frunză are un nume care să fie frunza

cu numele tău

 

***

…și nu vei mai merge la frizerii numai tu le vei duce cu mersul lin și

ușor cum femeile orientale își duc pe creștet burluile cuvintele vechi

  de

care nu-mi va părea rău oricând să mă-ntorc saă le iau cuvintele noi nu

  vin

nu am unde le lăsa pe cele vechi norocul silabelor erau atât de multe

  nu le

putea aduna mai lesne ar fi cules din pădurea de cetină mărgelele albe

risipite avea nevoie de ajutor cineva să le adune bărbatul atent am

  să-l invite la

întâlnire va alerga de la nord la sud dupa cuvinte uneori are prea

  multe nu

are cu cine le împărți alteori nu-i ajung îi lipsesc cu desăvîrșire

  iubirea ei

pentru tine iubirea de litere niște flori nemaipomenit de frumoase le

  semeni

le abandonezi pleci le spui le cânți le citești le găsești nu mai era

  ea erau literele

nu mergeai alături de ea liber și dezinvolt gestul cuvântului doar el o

  durere a cuvintului o perpetua durere a pierderii durerea femeii ce a

  născut și copii rând

pe rând mor   

                                   

***

cine sunt eu o fereastră  o femeie  și ce fericită aș fi dacă aș putea

 spune

în afară de Biblie nu a citit nimic o cămașă de forță o săgeată unsă cu

 

sânge de lup ce nu a părăsit orașul din sine vreodată niște oase din

  care feciorul

meu își va înjgheba o barcă și va pluti pe ape străine vânând reni pui

  de urși si alte jivine o sălbatică de care te-ai lipi seara revenit de

  la servici târziu și de care

te temi să te-apropii

 

***

sunt un poet genial modestia am dus-o la anticariat

și acolo se vinde la preț de nimic la pătrat la cub și la

puterea a zecea genial deși n-am scris nici un rând cel

puțin bun da prevăd toate insinuările nu insistați da chiar

 

genial știți nu am deschis până acum nici o ușă într-o

zi se vor deschide singure m-am săturat de motani de

broaște nu mai sărut nici o broască nu scriu despre

flori culori și alte enormități vreau să scriu despre

sine despre sperma bărbatului despre prietenul meu

despre câinele trist fără el despre inima ce urla ca un

lup într-o menajerie fără speranță despre banii ce veșnic

îmi lipsesc nu vă gândiți la bani atunci nu are rost

sa trăiești dar la ce va gândiți ei tu acolo pe scena

unde nu te ajunge nici o privire de ce-ai scris despre

iubire nu prea se vede să fi iubit ori să nu fi avut alte

necazuri preocupări idei teme modeste teme himere

teme năluci de care te temi ca împușcă teme ca pe niște

femei aborigene într-un oraș cu tei teme sălbatice în

ținuturi barbare teme bolnave teme vulgare dezgolite

veleități antice nu-mi săreți inainte ca niste purici

ceasul inimii mele e perfect ca un Breguet da sunt

un poet genial îl invidiez pe Tom Waits nu mă trezesc

în dantele  chiar daca n-am scris nici un rând și zilele-mi trec

printre târfele rusoaice de la birt nu mai vreau să ascult

dulcegăriile barzilor lacrimogene poeme am aruncat

pe geam televizorul îmi câștig pâinea într-un mod departe

de-a fi ideal și merg pe străzi merg șchiop merg solitar

da sunt un poet genial discursul meu e unul al vieții

mi-as dori poate un palton mai cald și mai comod în

rest trăiască  Dali si Chaggal

 

 

***

săgeatapește nu e un sunet semnificativ

săgeatapește vorbeste la telefon pe-nserate

săgeatapește cască de plictis alo alo tu mă

auzi eu sunt săgetapește zice

 

săgeatapește crede în Dumnezeu în orice

Dumnezeu ea are concepție proprie despre sex

Internetul o fascinează și-ar dori alt nume ceva

comfortabil și cald  ca un fular pufos moale

săgeatapește în fiece zi moare de câteva ori

 

da frecventează psihanalistul încearcă să-l convingă

săgeatapește nu e o aberatie aliteratie săgeatapește e

vie veridică și magnifică, strălucește la soare  și ce dacă

ea nu stăpânește vreun  adevăr vreo  idee bizară și ce dacă

e puțin chioară nu vreau sa scriu oarbă nu-și asumă nici

o răspundere urăște gloata îi place poezia absurdul și se consideră o

specie aparte fără patrie fără permis de ședere  o impertinentă

daca semnează astfel săgeatapește

 

****

săgetapește citește zilnic unora li se pare că același volum Tolstoi

Dostoevski Turghenev uneori dă pe la Shakespeare dar nu importă citește

  ca

să-i treacă noaptea citeste iarna mai repede nu are alta ocupație amant

  soț

copii ca să-i ceară tartine

nu mai speră la dragoste sex cum și-ar coase ochii într-o

broderie citește  inaccesibilă sieși și  fiilor de proletari din Rusia

e înspăimântată de ruși în China de revoluția culturală nici într-o

țară nu s-a simțit fericită nici de-un bărbat nu s-a considerat iubită

așa trăiește ca valurile ca  un organism unicelular se rasucește ca o

amibă din manualul de zoologie în juru-i nu mai cunoaște pe nimeni

poartă lentile cu aceeași ochi privește binele și răul mintea ei

  sesizează

doar că aici unde trăiește de dimineață pînaă seara târziu e iarnă

 

***

aștept la geam ceva să dăinuie măcar de-ar veni dragostea zice

de-ar veni deodată ca un anotimp greu de zăpadă accept sa fiu singură

 și să

ma strângă iarna la sânul ei alb azi chiar am văzut o babă de omăt cu sâni

  maiestuoși ca Barbie de-ar veni dragostea zice de-ar veni mai aproape

 de

 ființa mea ca un sclav corpul meu de teracotă poate în ținuturile

 calde

 asta  nu mai are priză dar aici cu ce-mi voi umplea nopțile da de-ar

 veni de-ar dura ca o iarnă polară in care cineva îl citește integral

 pe L.Tolstoi inclusiv epistolele

 

***     

deodată au înflorit măslinii nu i-am văzut niciodată

  în mintea mea așa tragic au înflorit măslinii străvezii

de mare aglomerație ehei stai așteaptă-mă petalele lor

cad de pe corpul ferbinte miroase a iod a ocean a mare

șiroiesc măslinii azi asta e marea minune ce s-a produs     

copilăria mea a trecut la braț cu un greier pe străzi ca ploaia

                         

***

săgetapește uita ce-a citit se gândește să-și schimbe

numele îndelung serile priveste harta politică a lumii

ca un film color despre dragoste înainte de culcare

îmbracă o țară ca pe o cămașă de noapte în fiece seară altă

țară azi a îmbrăcat India mânecile ei lungi o fac să arate

ca o stafie dar ce bine va dormi la noapte ieri imbrăcase

Africa ce continent saltimbanc avuse vise ciudate influențate

de Coetzee probabil oricum pentru ea nu e nici o

diferență țările-i par un sat îndepărtat  în care bunica ei

nu s-a măritat un site virtual creat de cineva anapoda mai mult

cu maâna stângî decât cu dreapta și eu am fost la Paris eram

să zic în Arcadia am fost da și pe case creșteau cariatide

da și-am aprins un rug pe stradela Urșilor și de pe podul Mirabeau

am privit în apă  dar n-am văzut să se scurgă iubirile               

  

***

săgetapește fumeaza Moore

dragostea ieri seara i-a intors spatele ei și ce

dacă nu a văzut-o nimeni ea a existat în mintea

flămândă și nimic n-o costă s-o transpună în realitate

dar nu a făcut-o de teamă da lumea crede propriilor ochi

doua mâini două picioare uite-un băiat numai bun de iubit

dacă zici că iubești arată-ne draăguțo obiectul Sapho ce Sapho

cine-a văzut-o vreodată carapacea broastei țestoase cântă între

degetele ei cântă cântă despre toate posibilitățile vieții

care tremură în inima mea (nu vreau să scriu morții) numai

de groapa cu va r nu cîntă nu-mi întoarce spatele dragostea ei

se joacă de-a prinsa în curte ia lecții de ritmică în crângul de

  mesteceni

se scaldă in Toora-Hem da dar dragostea ei nu e bărbat nu e femeie

nici nu are ce arăta dragostea ei o idee; e elastică,  își

 așteaptă timpul

un adevăr anacronic  un pahar cu umbră

 

  

 

respiro@2000-2007 All rights reserved