Matilda
Corneșteanu
amor
fidel...is
andriușka lasă sacoșa jos și înjură.
chiștoace dintr-altă vilegiatură
se
zdrobesc, clinchetind, de covor:
ea
întoarce din gene și se cufundă-n lectură.
Privită
din unghi depărtat, încăperea
revelă
rozători în cele colțuri
și
arabescuri păiengenite pe la ferești
și tu
ești, și nu ești,
pentru
că ea stă cu bucile alburite-n cearșafuri
și cu
mințile bejenite în vechi camaraderii
și tu
nu știi.
ai adus
cu tine mirosuri frigide de tomate,
pești
de prin mări înecate,
și
calde păreri de mieduri
și-aștepți s-o dezmierzi printre pleduri
și
să-ți dospești necuprinsul cu ea
dar
lucrurile, la dracu', nu stau
niciodată așa
și
vrei să-i arăți, pe bune,
cum ai
colindat tu toate piețele din lume
cum ai
târguit pentru ea
muguri
de brad și cărnuri de oi de prin turme
pentru
ospețe nocturne
și
țigări de foi, și vin fiert...
...astăzi n -am chef să mă cert,
vino de
mă-ncheie la nasture,
am să
ies cu trăsura.
am
gătit ouă fierte și melci aburinzi
le
găsești în găoace,
înșirate pe grinzi...
imprecație
ochii
mei au autonomie. îmi ies din orbite,
se
smulg din îmbrățișarea multelor perechi de mușchi și mă privesc,
mă
adulmecă, mă sintetizează obiectiv din propriile lor circularități.
în
rețelistica lor complicată de vinișoare.
ochii
mei nu reacționează la oboseală provocându-mi dureri sau usturimi,
ci se
mulțumesc a deveni enormi, înglobându-mi corpul.
în
special stângul.
ochii
mei antropofagi. mă devorează inclusiv discursiv, repetându-mi obsesiv
câteva
cuvinte: imobilo, letargico, abulico, sterilo, păpădio, girueto,
pseudocontemplativo, pătrățico pe hârtie de matematică, tabloidule...!
...suntem singurele ființe din ființa ta, singura ta pulsație
de
vitalitate, unicul tău zvâcnet!
ia-ne
în mâini și palpează-ne, strivește-ne, dar FOLOSEȘTE-ți
odată
brațele! dă-ne de-a rostogolul prin faringe în trahee,
umple-ne de salivă tabagica, dar FOLOSEȘTE-ți corzile vocale,
țipă,
dă din mâini, scuipă-ți plămânii, eviscereză-te,
umblă
în patru labe , abdică-ți sexul, dă din fund pe ritmuri,
târăște-ți tălpile prin cioburi, ah, da, sparge ceva
buchisește pe litere-amoebe, încruntă-ne în spatele unor lentile,
cronicizează-ne, omoară-ne, FOLOSEȘTE-ne astfel, FOLOSEȘTE-TE !
ochii
mei își rostogolesc idiosincraziile înapoi in orbite
ca
două găvane golite de dulceață.
ochii
mei pseudo-mobili.
fondul
forestier I
nu știu
să vă fi vorbit vreodată de ea
MOBILA
avea carpiene prelungi și osoase
și gene
solzoase
sub
straturi de farduri
deseori
ne privea printre șipcile
dintre
garduri
altfel,
nu ne învrednicea
cu
nici un cuvânt, calp sau tâmp
iar
când se hotăra
să se
arate în umblet
nu o
făcea decât până la colțul străzii.
am
auzit că se îndeletnicește
bărbătește
cu
tăiatul lemnelor pentru sobele din sat
și că
nici nu-i pasă
când
vreo așchie mai groasă
i se
crestează în carne.
prin
lucarne,
băieții
își mai deretică prin trup
privind-o
molcomind-o
maria
are părul lăut
de apă
de la ploile adunate
sub
streșini
se
spune că noaptea coboară-n pământ,
cu
vreun descânt...
(în
sat la recensăminte
din ce
în ce mai puțini gospodari,
pe
atât mai mulți arbori)
maria
are contururi de vrâste pe sâni
și de
ani buni
scoate
adevăruri din minciuni
adunate
într un fel de jurnal
scrijelindu-le c-un briceag
pe
propriul ei trup și,
cu
oarecare prestanță,
nu în
carne:
în
scoarță
fondul
forestier II (bumerangul)
carnația ei oferă încă reliefuri
de
acolo de unde privim
prin
scorbura aia
anume
tăiată pentru ochiul neinițiatului
cu
tăblița aia lugubră de hârtie
atârnând deasupra,
ciuntită, de pe la colțurile căreia
încă
poți suge picături sleite de sânge
pe care
încă se poate citi
dacă te
uiți printr-o frunză făcută sul:
«rugăm
a nu se vârî obiecte falice
rugăm a
nu se atinge exponatul
rugăm a
nu se urina în scorbură
rugăm a
nu se...
rugăm a
nu se...»
caleidoscopică, imaginea ei se
deformează
luând
forme pervertite
îmi
culeg ochii în pumn
și-i
arunc înăuntru
și-mi
cobor repede pleoapele
pentru
că ea privește din scorbura aia
anume
tăiată pentru ochiul inițiatului
descifrând o tăbliță lugubră
îmi
astup urechile auzind-o silabisind
«ru-găm-a-nu-se...
rugăm-a-nu-se... »
iMobila
aceasta este o înșelătorie.
aceasta
este de fapt
o nucă
și nu un glob
ocular.
aceasta
este o înșelătorie.
nu mă
mai privi de prin copaci
nu mai
încerca
să-mi
citești vârstele
descocoțează-te
rostogolește-te pe scoarță
nu ești
primul care-mi scoate
cari
la
lumină
nașterea
sau moartea sau secunda Mobilei
mă
neliniștește metamorfoza
tăcerilor devenite acum cuvinte
prin
procese fine de psihanaliză.
MOBILA
trece acum drept prezență
palpabilă.
onctuoși îi remarcăm pizda,
lindicul ăla rășinos
dintre
cele două cearcăne negre
dâra
aia fină care marchează trecerea
către
posibile nașteri anale.
am dat
drumul șoarecului
cu
IQ-ul în continuă creștere.
el
subliniază bezmetic traiecte
printre
lațele blegite de diluvii
ale
părului ei pubian.
s-o
analizăm deci geometric:
triunghiul ăla amărât pubian
care se
continuă în beția
triunghiului clitoridian
care se
continuă în linie dreaptă,
ah,
mult prea dreaptă pentru
a fi
luată în seamă lingual
întreruptă delicios papilar și olfactiv
de
gaura brună a curului ei lianic
experimental
șoarecul-cariu îi devastează viscerele
îi
mobilează țâțele prin interior
cu
excrementele lui, cu propriile ei dejecții
iată-l
deci ivindu-se într-o orbită
surpându-i ochiul, râcâindu-i
sinusurile
cu
labele din spate,
iată-l
perforându-i noi și noi culoare prin craniu
iată-l
ronțăind la neuroni
anod si
catod explodându-i prin capilare,
posedând-o frenetic cu toate armele
ignoranților, diletanților, erudiților, savanților
ignoranților
Matilda Corneșteanu
Născută la Buzău, 27 de ani.
Studii: limbi străine, cibernetică
|