Florin Bratu
odisee
splendidă intuiție a avut homer
nu orb ci indubitabil femeie
și atât de adevărată încât ulise
vine să mă dea în judecată
pentru folosirea fără achitarea
drepturilor de autor
a teribililor și impetuoșilor
troieni
(fantastic animal cibernetic
jumătate cal jumătate vierme
omonim contemporan și postmodern
al centaurului)
și totuși de la ulise e clar ca
lumina zilei de vară când păsările
se opresc în mijlocul cerului
pentru somnul de frumusețe
că ne paște un viitor cu cap de
cal cu dinți
sau ne așteaptă după colț un
viitor cu șiș banditesc
așadar toate drumurile la
întoarcere se dilată
nu degeaba se încrâncenează unii
împotriva efectului de seră
împotriva transformării feței
pământului până când
apele vor emigra spre spatele
acestuia
apoi vor pleca să colonizeze
următoarea planetă
lăsând relieful să se scuze
pentru plagierea solului marțian
noi vom deveni din ce în ce mai
mici și mai verzi
ne vom hrăni prin fotosinteză și
ne vor crește
în loc de aripi țepi să nu lăsăm
apa să se evapore
(nu mai știu doar dacă evapore
vine de la vapor
sau eva și por)
ne vor căuta colonizatori
extratereștri verzile oase
prin piramide egiptene de nisip
jumătate clepsidră jumătate noi
și vor conclude fals pentru
locuirea noastră în aceeași rădăcină
că pământenii au fost o specie
involuată și androgină
iubito iubito iubito de trei ori
iubito
uite de altă dată ciclopii au
dispărut deja
de la ultimele recensăminte ale
populației
plecând să inventeze un nou
christ în propria lor privire
(un ochi orișicum vede mai bine
decât doi)
nemaiputând fi văzuți decât
exclusiv cu unicul ochi din frunte
după unii sigur triunghiular după
triunghiular sigur unii
după sigur unii triunghiular
la dracu
până și cuvintele s-au emancipat
și iau realitatea în barcă
să o treacă contra cost pe malul
celălalt
așadar totul are sens nimicul are
contra-sens
poezia ca terț inclus
nerv
tot stau și mă învârt în jurul
cozii ăsteia
la o țigară black stone de cireșe
cam scumpă
dar eu aș zice că merită fiecare
bănuț
câștigat sine qua non cu sudoarea
frunții
coada stă și se învârte în jurul
meu ca un giulgiu
imphotec imphotec sau căderea în
piramide
la o viață care nu spune mai
nimic
și se uită ca vițelul la poarta
nouă
la poarta șapte fiind lacăt și
bodyguarzi
cu și fără filtru oedip nu a mai
fost niciodată
lipit la loc pentru unii există
isis
pentru alții nici măcar aracetul
și stă și vorbește singur de
capul lui
fără trup fără trup fără trup
aurul e totuși un metal rar și
prețios
pentru că se poate alchimic
obține din te miri ce
mirare a fost de altfel și la
rădăcina filozofiei
spre coroana ei a fost
heiddegger
și apoi nu a mai fost nimic
da-sein sau nu-sein
tot un drac nu mai poți avea
încredere în lingvistică
doar nietzche a intrat în istorie
cu mustața sus
eu ar trebui să mă țin cu ambele
mâini de ontologie
ca și cum m-aș ține cu mâinile de
cap
nu mă doare oricum nimic dar mi
se pare
că putem să mai salvăm totuși
balenele eșuate pe plajă
măcar atât măcar atât să nu ratăm
lamentabil
și secolul ăsta ce vine o singură
dată pleacă definitiv
și ține doar 100 de ani
am spus asta și într-o viață
anterioară
cea prezentă rămânând implicit
posterioară
și explicit implicită
există cel puțin o sută de specii
de eu
dacă nu se iau în calcul și
dialectele
stare
wagner se ascultă cu ochii
închiși și dansând cu pletele rock
pentru a se putea sparge cerurile
să curgă Dumnezeu pe pământ
radnarock radnarock
îmi place să-mi țin nemurirea în
ochii tăi
ca și cum mâinile le-aș împreuna
a rugăciune
nici zăpezile nici bisericile nu
mai sunt ca odinioară iubito
pe-aici au rămas cele doar ce nu
au putut să mai zboare
îmi voi ascunde mâinile la spate
tu spune
în pumnul căreia îmi ascund
inima
alea iacte est 0:0 și încă o
minune a marelui houdini
între două clipe distanța
semantică este de un ochi perpendicular
ca o ghilotină spintecând
privirea laolaltă cu universul pe jumătate
și pe aici au trăit oameni și pe
aici soarele-a răsărit și-a apus
eu am iubit înainte de toate și
înapoi de nimicuri închide-s-ar cercul
ne putem îmbăta de cuvinte
înălțând sensuri obscure lui dionisos
ne vom naște mai tragici și mai
mult cu un supraom
orfeu ca proprie euridice orfeu
ca propie bacantă orfeu
eu
cred
că am putea să deschidem toate ferestrele
ferestrele ferestrelor ferestrele ferestrelor ferestrelor
până
când vom putea admira o pajiște violet
pe
care paște-un plop cocoșat ca o lună la cvadratura cercului
la
care sinapsa vine imediat și adaugă perpetuum mobile
perpetuum mobile și totuși ne vom întâlni iubito
cineva îmi spune că s-a terminat ultimul vis și nu mai începe nimic
delir
n-ai să vii și n-ai să struguri
domnule nichita
nu ne putem juca cu negativele după cum ne taie capul
s-a dus revoluția franceză cu ghilotinările ei
azi se poartă injecția letală în culori
asortate contextual fiecărui anotimp
se poartă pe post de umbrelă mai ales
să se poată mult mai bine deschide
și noi cu toții iubim deschiderea
îi urâm numai pe deschizători
n-ai să struguri n-ai să vin domnule nichita
tu n-ai să vin eu n-am să pleci
groapa marianelor explorată nicicând
străjuită de o parte de cuvinte de cealaltă
de realitate
mie mi se pune cu fiecare vers în plus
câte o circumvoluțiune pe inimă și
începe să se repună depună compună
să se în cele din urmă descompună
totul se termină cu o descompunere
cu o moarte toți suntem datori cum s-ar zice
eu având-o pe maică-mea girant și pe taică-meu ipotecă
am datoria asta încă o sută de ani
doar uneori mă gândesc serios să o achit înainte de termen
poate mă scot la dobândă mă gândesc
doar că dacă mă scot din ceva mă gândesc
mă bag în altceva mă gândesc
unde mă bag unde mă bag unde mă
bag
astă noapte e lună plină gândesc rar
să nu vărs nici o picătură
Florin
Bratu
născut la întâi septembrie 1980, la vălenii de munte,
județul prahova, migrând apoi prin buzău și în prezent în bucurești,
unde urmează să îmi iau masteratul în științe politice. nu am debutat
decât virtual până în prezent .
|