Adrian Moșoianu
After
hours
(the dub
mix-daytime version)
Dimineața, orizontul se
despăturea
ca un imens tricou cu Ché Guevara
murdar de transpirație,
sub un bec chior
dintr-o famelică, evident
famelică scară de bloc în care gîndacii
navigau pe tavan
în rute maniacal de precise
(din cînd în cînd, lăsau să cadă
la punct fix
pungi de plastic pline de ouă,
insecticid pe bază de napalm și colonii Waldorf de larve cercetașe)
(înăuntru, stelele scobeau încet
cîmpia
și viața era încă
o simplă erată
la operele complete
ale lui Pacepa și Pavel Coruț)
adu-ți aminte de Conspiracy
Theory Strategy 7.0 de dinainte de 4D
cînd tu erai cu joystick-ul și cu
Marele Orient
eu cu sionismul la tastatură
ce grațios se clătina Marele
Maestru
cînd îl iradiam cu hibrizi de
iarbă ameliorată-n kibbutz
cu fumigații de arderi de tot și
firimituri de postere
înfățișînd-o pe Dana
International
dar la ultimul nivel mereu venea
Zamolxe cu gașca lui de bubuli
și se alegea praful
ieșeam, strivind ritual, sub
talpa goală, ultimul joint
și ni se părea că de fapt intrăm,
numai că într-o incăpere mai mare
și mai aglomerată,
estompată de implozia
celui mai mare stroboscop din
lume,
în care montagnes russes
rectilinii
plimbau soldățeii de plumb
de colo-colo métro boulot dodo et
parfois clubbing&sex
toy-like people make me boy-like
simțeam o mînă invizibilă,
înmănușată în piele de sconcs
ca o ediție bibliofilă,
cum rotea
cum mai freca la platanele lumii
și-atunci fugeam cît puteam de
tare pentru a rămine pe loc
căci nu se știe niciodată
pe ce emisferă a cubului Rubik te
afli de fapt
curînd ne dădeam seama că
regizorul
ne lovește în ceafă cu undița
microfonului
de captat zgomot de fond
că portavocea i-a intrat în gură
și acum îi iese
prin țeastă: O N E S T E P B
E Y O N D
fugeam în zig-zag, să nu ne cadă
genericele în cap,
să nu ne ude în curgerea lor
implacabilă
la no animal was harmed during
the shooting of this movie
străbătusem deja întreaga curbură
și ne întorceam aureolați
mumificați
în ghirlande de role de arhivă
(métro boulot dodo et parfois
clubbing&sex
on garde le scénario, mes
poufiasses,
toy-like people make me boy-like)
în vreme ce un Înțelept Pastilat
își impacheta analectele
în bule de redbull
Ars
poetica
(writer`s block)
Trecea pe acolo goală, cheală,
vopsită în mii de tonuri de gri pămîntiu,
purta un schelet metalic de rochie-clopot, nimic deasupra nimic
dedesubt
lipăia cu prestanță în elegantele ei labe de scafandriță
cu ochii închiși își găsea drumul printre pietre și mărăcini
pășea ca pe un covor zburător de purpură ca pe un postament statuar
pneumatic făcea cu mîna la fotografi
peste pleoapele-nchise avea desenați alți ochi închiși, cu gene mult
mai prelungi
cînd obosea, făcea pluta pe spate în aer
se purta ca și cum ar fi fost plină pe dinăuntru de ascensoare
urcînd-coborînd ca potențiometrul Karma Coma remix Catalunia
dormea levitînd, învelită într-un năvod plin de cioburi
își sugea degetul cu un aer profesoral, savurîndu-și coșmarele
atunci radarele se umpleau de un soi de pastă onctuoasă plină de crabi
mov într-o isterică nemișcare
ritmul improvizației se deregla, temele se contaminau una de alta și
cădeau pe podea
ca niște sacoșe goale de rafie și nimeni nu mai avea chef să ia notă
de faptul
vital că Tom Araya cîntă Ojos Negros acompaniindu-se la harfă
în răsfoirea ei nesfîrșită de pleoape închise totul trebuia să rămînă
VIZUAL
deși survolul îi era asurzitor în muțenia lui obstinată
cînd am îndreptat arma spre ea, pe lunetă mi-a-ncremenit ultimul ei
cadru
în sepia verde, rămînea același, oricum o-ntorceam
și vocea ei din amortizor din ficat
ca din difuzor
o Doamne fă-l să nu spună o dacă ați ști ce mi-a șoptit la ureche
Gaspadin Mendeleev (I)
Pe vremea aia gaspadin Mendeleev era un pifan blond ciufulit de parcă
implora cu tupeu
să-l tundă miliția cu ciobu'
se hrănea cu puhava miere din tîrfele de partid
ale burghezilor roșii
și-ncerca să-nchipuie mîinile lui Escher ca pe niște guri
stătea ore în șir cu capul în sus slobozind flegme
pe tavanul latrinei
în jocurile noastre îmi umplea trupul de caligrafii chinezești și
grafitti-uri cuneiforme
însăilate cu bisturiul și dalta
plîngea văzînd cum fluviile sîngelui meu
își schimbau mereu cursul curgeau în noduri și funde și semne
de sens giratoriu happy dead end glamourous crime scene
astfel golită, puteam să-l primesc
mă parcela pe dinăuntru cu piroane și ace
ca pe un fachir răsfățat undercover
eram doar stalactite și stalagmite, iar el îmi înota prin creier
ca un pește denaturat, într-o guralivă neștire,
mă împărțea și mă despărțea în elemente mă refăcea în sinteze bizare
ștergea și o lua de la capăt ceva nu-i ieșea
în calcule (era refracția ultimului halogen în oglinda de pe tavanul
craniului meu cu totem de secure)
astăzi umblă pe la Congrese
astăzi mă sui cu picioarele pe tigva mea plină de confetti
îmi plouă direct în ficat
sînt femeia-bonzai
din clondirul de Opium
Gaspadin
Mendeleev (II)
(Master &
Servant)
Gaspadin Mendeleev își ridică
ochii din calcule
și se-așază-n ciorapul-plasă cu portjartier
ce-i slujea de hamac (se legăna-ntr-un balans de vals Boston
între două candelabre de zahăr)
din pipa lui stinsă, ținută-ntre dinți dintr-o prea veche rutină
a histrionismului solitar
se rostogoleau sfere Rubik divinatorii, cu texte
din Bhagavad-Gita, Yi-Zing și Zohar
păianjenii de seră își molfăiau musculițele halucinogene
continuau apoi să-mpletească
la coșulețele lor cu blindaj invizibil
eu, femeia-bonzai din clondirul de Opium
sînt mai palidă azi, judecînd după textura luminii răsfrînte-n pahar,
acel pahar Berzelius cu ape vineții în care gaspadin Mendeleev
colectează eșantioane de preț din secrețiile mele nocturne
catalizîndu-le mai apoi într-un soi de pastă
cu rumeguș de tomuri străvechi, limbi de cocoș și mărar
din care maestrul își plămădește măști faciale de carnaval
atunci cînd flambează eprubetele cu licori colorate, în nopțile mai
ploioase,
cînd cu furie face să cînte deodată toate patefoanele,
pe cel mai solemn,
pe cel mai șugubăț,
pe cel mai amar
gaspadin Mendeleev e capturat de privirea mea de sticlă
își îmbracă pijamaua de gală, cu ephebe virgine
întinde mîna spre abajurul brodat cu un neliniștitor simbol tătar
și-adoarme cu ochii la mine
ce va visa, știu doar eu
noaptea vine
și trece
ca o oaste-n galop, fără-oșteni
doar cu cai și cu flamuri
gaspadin mendeleev se zbate cu spaimă în ciorapul-plasă cu
portjartier
ca-ntr-un năvod îngeresc
ca-ntr-un giulgiu cu geamuri
|