MIRUNA VLADA

 

 

MON EMPEREUR

 

“nu sunt plătit ca să iubesc viața...”

 Napoleon

 

 

Ești în sfârșit la poarta orașului

Ai nevoie de chei ca să pătrunzi

Trebuie să cauți

Omul potrivit te așteaptă în patru labe

Intri și pârjolești orașul

Ca pe o Moscovă trântită la pământ

Asta după ce culegi fructele desfrânării

Din palatele sale cu turnuri de aur

Porunceai femeilor orașului

Să te plângă ca pe un soldat mort

Le dădeai doliul la o parte

Ca să te scarpini pe buze

Cu fecioriile lor

Te-ai trezit din beție tot singur

Străzile fecundau pietre goale

Un avion tocmai ateriza pe umărul unei moscovite

Îl visez pe Regele Soare

„ Orașul sunt Eu ”

Singurul tău bagaj e o poșetă de lac

în care ai ascuns ultimul cartuș

 

Plecarea ta

Poate singura armură ce nu poartă doliu

Sugându-ți degetul mic

O să mori de foame la Berezina

Înghețul va face din tine

Fesa mușcată până la sânge a unei femei               

 

PASĂREA   LIRĂ  

( tramvaiu’  34 )

 

„e pur si muove”

 

 

un miros subțire de alcool

o șopârlă acră

se degajă în jurul meu

în tramvai

ochi buhăiți    nu mai clipesc    văd neantul

rujul s-a șters    nu mai vreau

caută ce caut

 

poate din sutienul meu iese o pasăre liră

un miros îmbâcsit

buhăiala vede inorogul sedat

lehamitea cu degete bătrâne

apucându-mă de gât          strânsoarea maternă la pieptul sterp

un ochi verde acoperit de pleura ta

înțepenit în halucinații

dragostea și masturbarea se bat pentru mine

ura mă încercuiește

 

un bloc cu multe etaje

un bloc părăsit interminabil

eu deschid ferestrele eu învăț gesturile decente

aerul e lichid aerul are acid beau până la capăt

o șopârlă între sânii mei

privește strada oamenii totul e mic strălucitor chirurgical

mă dau cu spray paralizant

de ce nu bei cu mine?

urcă-te în mine

aerul se freacă de ferestre

dau cu vopsea roșie pieptul păros

pensula înmuiată în alcool ieftin    curăț

 

nu se vede nici cerul nici viermii sătui

doar aurora         hemoragie

n-am niciodată timp să te termin

trebuie mereu să tai versuri mereu scriu în plus în gol

tramvaiul se hlizește

mai merge cineva acasă?

 

 

soarele urcă dintr-o baltă albă de vomă

violența ta de animal bătut e vulgară, zice unu

încuie-te în casă    du-te

scoate cuiele

golește biblioteca

spală-te pe tălpi

scoate-le mai întâi din parchet

depilează-ți invidia de pe coapse

 

ochii înecați în lacrimi tremură ca niște piftii

 

alcoolul și urletul se bat pentru limba mea

deasupra capului un copil nu are haine

nu știe alfabetul

face din dinții mei un acordeon

în tramvai oamenii îmi strecoară monede în palmă

 

vreau să fiu trează în noaptea nunții

urme de ruj schelălăie pe prag

las creierul umed înfășurat în scutece pe noptieră

da    la spital primul lucru care ți se dă e o noptieră

abia apoi pijamalele și rugina

mă golesc de simțuri

mă las posedată în frig de un analfabet

nu facem decât urletul

temători ca mersul pe valuri

tălpile degerate se freacă nervos

ura mă descurajează

pulpele murdare ca o fereastră de cămin

unde fetele singure își fac din uter un jurnal răzbunător

ele desenează inimioare pe pereți

cu sângele prefăcut în durerile facerii

uite

urletele facerii vin dintr-un ciob de oglindă

spre toracele meu bombat

 

un miros patetic de alcool scrie poeme pubertale

acoperiș solid al renunțării

 

spui / nu spui sunt gemeni

 

 

PLEURA

poem de dragoste

 

 

„ eram ozonul plămânilor lui slăbiți”

(Regina Maria – Povestea vieții mele)

 

 

răsuflarea mea decojită tandru de pe trahee

fără coloană vertebrală fără culoarea trăirilor

ți se scurge lent pe grumaz înghiți

 

o iubire amnezică ne oprește unghiile

să mai crească

ne face venele să palpite bezmetic

 

pleurele tale plesnesc

iartă-mă

dragostea mea a pornit din șolduri

era pentru plămânii tăi ca o piatră

ia-mi și cealaltă piatră

inventeză focul neolitic

acoperă-l cu pleurele tale albe

pune-mi-l în pântece ca pe un prunc jupuit

 

„ respirația ta are șolduri puternice de femeie. mă naște.

Ea naște o singură dată în viață. naște un singur bărbat.

o moarte comună”

 

pleura mea o pleoapă a morții

 picură

sunt sudoarea sufocarea

mă dezbrac de fierbințeli ca o mireasă

lasă-mă să-ți scald plămânii în Iordan

trebuie să supraviețuiești

trebuie să ne iubim crucea

lasă pleura să ne cicatrizeze

lasă iubirea să ne vindece de cerșetorie

 

într-o lume în care gardurile

sunt mai mari decât casele

carnea e mai multă decât inima mea

inima toarnă zahăr în artere ei văd nisip

simt cum poemul îmi umflă plămânii te sufoci în palma mea dreaptă

 

ieși din mine

du-te la geam

aruncă-te

întoarce-te    știu că ai cu ce să te întorci

vei găsi doar respirația cu pete de femeie

ca și cum trupul mi-ar fi rămas în dinți

ca și cum plămânii ar fi casa iubirii

și gardurile am fi tot noi

termină portocaliu și tăios

visul șocul cardiac între palmele mele blestemate

 

„sub pleura ta aerul scârțâie ca ușa unui orfelinat

suntem noi și copiii iertarea mamele

pe care și le închipuie cu sânii

ca niște cuiburi de rândunici”

 

donează-ți acum plămânii bisericii din cartier

 

 

LYCRA

 

lângă pat ciorapii negrii de lycra aruncați

păstrând încă intactă forma perfidă a degetelor

călcâiul rotund și puternic

feminitatea însăși se mulează pe pulpe

ciorapii aceștia ascund poate o crimă

un spasm al firului transparent ce leagă

inima lui de gambele mele

 

noaptea înghesuită în ciorapii ei lycra

ceasul ticăie      noaptea înghesuită în cearcăne întinzându-se pe tot obrazul

ciorapii de culoarea pielii

ca un morman de hormoni aburinzi

ce păstrează încă ucigător de intactă

forma degetelor și a călcâiului

ciorapii negrii sunt cearcănele dimineții așezați lângă pat cu lăcomie

 

ea, femeia stomacului, foamea

 

nu pot uita băltocile             caruselul

lumea e mică și verde

ne ținem de mână strâns

cei din jurul nostru se dezbracă încet

își scot gurile

își taie săruturile

fac pentru prima oară baie cu apă caldă

cineva mă stoarce hohotind

 

urletul licheafiat face noduri

sunetele se agață ca niște scame de haine de piele

ne ținem de mână strâns ne ocolim

nori de vată cu spirt umplu cerul

privirea ta mecanică mă taie felii

lângă pat ciorapii colcăie

înghit o felie de sărut înghit ciorapii

 

nu se termină când vrem să se termine

se termină când ne naștem

femeile nu aud aceste cuvinte

ele nu simt putoarea nerușinată a ciorapilor lycra

violența stă în mine ca un  copil vânăt

își pierde mințile și te sugrumă

 

halucinantă forma pulpelor din ciorapii negrii de lycra

un cuib al tenebrelor al uitării

și buzunarul găurit de la piept

o bubă imensă ce sapă și dezmembrează

ciorchini de păcate sunt agrafele din pletele ei aurii

( poemul total dincolo de acuratețea limbajului

rămâne blocat în laringe )

 

pielea neagră de lycra de care tu te lepezi

căscând gura în hohote

lângă patul celor ce-ți dau de mâncare

îmi sprijin vocea de rana trecutului

ușor cauterizată mă amuz

nu pot uita scârba cu care ai plâns în pântecele meu   nu se usucă

 

nu scriu despre morți ci despre dorința care supurează

pe-un picior castitatea cu un ochi scos pe altul ispita neagră de lycra chicotind

 

RIMĂM ÎN ABSENȚE

 

de-abia mai pot

se așterne ca un microb

mă subjugă

absența mea e indiscretă

ora două noaptea

tata urlă că e inadmisibil

ca o fată la ora asta să

 

îndur

absența mea nu e muza nimănui

absența mea se aseamănă

cu o mulțime de capete chele

absența lui din așternuri

ca urma unui toc într-un asfalt înfierbântat

tata mă alintă cu obrăznicie

 

stăpânirea de sine e ceva abstract

 

el se trezea nădușit

 la ora două noaptea

dar eu știam cu două vieți înainte

nimic interzis doar apropierea

 

te stimulez

respir sacadat un aer acid al altora

un aer dezrădăcinat

plâng sub un bec castrat de lumină

la ora două noaptea

când fetele n-au voie să

 

în văgăuna ta

absența mea poartă

o rochie murdară de mireasă

 

 

 

respiro@2000-2004 All rights reserved