Angela
Furtună
Poemian
Rhapsody
1.
Moderato mistico
tu cînți la
claviaturile vidului pe un teren viran,
trecătorii te
privesc cu omnisciență,
ce atîta
mister, domnilor, e doar muzică,
toată lumea știe de ce apeși
aerul cu degetele
ca
un păianjen virtual și ce faci apoi cu durerea,
tu faci parte din cortexul ce mulge cu pîlnia
stropii de imaginație direct
de pe sfîrcurile creierului,
tu
ești egalul tău în pantaloni scurți, te uiți la mine
cum descriu în cercuri largi o
neliniște cu aripile desfăcute
cum o pasăre neagră în
căutarea promontoriului
pe
care să se autofagociteze, mă închizi în terariu,
îmi adaugi anxietății un
reflex de apărare
și
îți dezvelești elocința trupului atins de brumă,
într-o admirație de arhitect
peste capul căruia pășesc
două
turnuri effel ca două picioare lente de broască,
cine este femeia aceasta ce
poartă mănușile de castitate
în timp
ce admiră prin oglinda retrovizoare chipul
frumoșilor eunuci ?
cine să
fie această stranie virgină
care a apărut dintr-o dată pe
scenă cu bustul gol
în timp
ce coada fracului ascunde privirile spectatorilor
din
rîndul întîi de placenta în care se desfășoară repetiția
generală la un concert de Max
Bruch ?
cine
poate să spună
unde va pleca mîine regina să se tăvălească
în
dantele strălucitoare cum păstrăvul în sosul tartar ?
dar de ce nu știe nimeni cîți
ganglioni bolborosesc
în acei
sîni încărcați de fosfor pînă ce transpirația
curge din zâmbetul Mona Lisei ca o lacrimă pe
vitrina cu carne congelată ?
pe ce
piele de frig
să-ți așezi inflorescența galbenă
a visului, cînd lumea
se
învîrte fără rost în jurul ei însăși ca un pubis de femeie
descriind absorbția principiului
masculinității într-un
discurs
despre nașterea fără dureri a cuvintelor?
cum stăteai dimineața la
cinci
în
fața ușii și-mi curățai umerii de zăpada cu care orele
mici îmi înfoiase părul roșu,
nu te deosebeai cu nimic
de
un sufleur care adună de pe cuvinte firimiturile
și le aruncă păsărilor,
cine
era femeia aceea care purta
în
pîntec sentimentul de arbust ornamental și de ce îi
mîncase rugina chipul atît de repede încît i se
aprindea
seara la fereastră un
bec roșu din care se risipeau apoi,
în toate cartierele,
cărămizile bine arse ale privirii ?
într-o zi, fără să știm că viciul cel mai mare
este
staza în proiecțiile imaginarului, livluv,
mi-ai spus,
de la altitudinea unei stranii
religiozități abisale,
ei bine, totul e înmugurire, livluv,
totul e muzică,
doar acea muzică
ce face larvele să
se zbată în viscerele pîinii
cum boabele de
mercur în carapacea visului ,
totul e doar muzica ce deplasează
nucleul celulelor
pînă la giuvaerurile maligne cu care
o noapte
lipotimică urcă de-a lungul zidurilor
ca o placentă arzînd,
totul e muzică de desfăcut carnea de pe oase
cu mugetul
unui stilet ce
cioplește în ceață iluzii hemoragice
despre popoarele originare
ale căror elite se sinucid,
totul e muzică de scos cu forcepsul
din miezul pămîntului acea presimțire ce
otrăvește fîntînile,
tu cînți la claviaturile vidului pe un teren
viran dintre
două constelații și
îți spînzuri carnea
de armăturile de
fier forjat
cu grația cu care baleiază prin fața
ferestrelor ciocul nopții
ce adună în sărut
cupele unui escavator
2.
Allegretto molto marcato
tu ciupești corzile prin care lumina se
înhamă la
labele păianjenilor,
trecutul melancoliei devine o vîrstă
din care descalecă
împărații shoahului, cu sunete moi
se insinuează cearcănele dimineții între
trupurile noastre,
tu îmi acoperi omoplații cu două file de
dicționar rupte de la
litera S, apoi mă
rostogolești pînă la marginea mesei ca
pe un aluat și
începi să rupi din mine lujeri de nufăr
pe care îi arunci în găleata cu apă de băut,
ascultînd sfîrîitul
cu care mi se sting gîndurile despre crima de
a fi condamnat
la înmugurire perpetuă,
cine pășește în vârful degetelor
de-a lungul și de-a
latul portativului pe care se usucă la soare
nuduri zemoase de androgini ?
cine zgîrie aerul dintre două
hemisfere cu
supozițiile unei sinucideri logice pe care le face-
ghemuită sub cearceaf- o sfioasă primipară ale
cărei inimi
ticăie într-o cutie de
conserve ?
cine să fie grăsana care trece
în fiecare zi pe la
cazarmă ciugulind din vârful buzelor
mătreața de pe gulerele soldaților și ronțăind-o
apoi
ca
pe semințele sărate de bostan ?
unde se duce în zorii
zilelor de marți
din anii bisecți stăpîna deprinsă cu săruturile
aspre
ale dimineților geroase
de februarie și unde se ascunde ea
de grația cu care
ciocnirea norilor cumulus
descarcă electricitatea dintre îngerii magnetici
?
din
ce cauză
crepusculul vomită pe pământ spicele roșii de care
se freacă spinarea rîmelor ce se întorc în
propriul trup
cînd încetează focurile
de artilerie ?,
dar
ce se aude departe
de inima ta atunci cînd vocea embrionilor tăi
virtuali
dilată stalactita nopții ?,
cum se desfăceau păpușile de porumb
în jurul nostru ca niște parașute deschise la
timp peste un sunet
de flaut, mi se părea că așa ne naștem a doua
oară venind
în trupul ideii ca o
stare de fascinație ce germinează,
ei bine, mi-ai spus într-o zi, muzica este
structură
submicroscopică ce menține în alertă
accelerația existențială,
muzica se
infiltrează în imunitatea semnului ca o boală
necunoscută ce stimulează somnolența, muzica
doare
cînd sparge
prospețimea dimineții cum pe un himen
vizual invazia falică a meteoriților, totul
e muzică
ce tatuează lunulele
cu eterogenități
care sporesc apetitul pentru angelism,
totul decurge din
muzica ce extrage din alveole acele
gheare cu care destinul ne smulge din căușul
palmelor
lui Dumnezeu,
muzica ne suge obrajii pînă ce igrasia
ce tatuează chipul se insinuează în ariile
corticale mnezice
dînd personalitate
zgomotelor în care se înfășoară isihia,
totul e muzică de cioplit cu dalta radiația
liliecilor
în miezul acru al
pămîntului din care țîșnește cecitatea
ca o virtute zen,
acolo unde crezi că nu se întâmplă
nimic, te trezești
în brațe cu coapsa unei viori ce începe
să tremure de dorință în timp ce sunetul ei
îți descarcă
în sînge tot atîta
tiroxină cît hematiile unui plîns castrat,
cîntecul nu te vrea decît ca garanție a
statului în picioare
la o coadă unde se
dau iluzii cu preț redus, iar dacă
marfa nu e bună, cumpărătorii pleacă fluierînd
o arie
3.
Allegro tranquillo
tu alungi vibrațiile
de pe lemnul cald al violoncelului
cu nedumerirea cu care macii sălbatici răsar
printre șinele de
tren părăsite,
un copil adună
sunetele vidului sub unghii
și îți zgîrie
obrajii, te dai înapoi cu două octave și găsești
pe nisip cojile încă umede ale tinereții din
care miezul
a migrat spre dodecafonie,
ce se întîmplă cu
zilele
în care zgomotele ni se
adună sub limbă ca un frîu
ce împiedică elitrele
cuvintelor să îmbrace cortexul
cu
un relief selenar necunoscut ?,
a pune o întrebare
înseamnă a desena cu ochii închiși gîngăniile
din care țîșnește
ziua ca un ritm de așternut strălucirea
pe colții de ivoriu ai agoniei,
mă așez la fereastră cum un fruct pus la
uscat
din care nu se vede decît jumătatea intens
cangrenată și
deîndată mă ajunge
jalea cu care cornul umple străzile
în pantă ale evului mediu,
nimeni nu crede că mă cheamă Maria Vivluv
și nici nu mă cheamă
nimeni înapoi în armura primei
note cu care
Dumnezeu a coagulat argila cuvîntului,
lumea se miră că știu pe de rost harta
pe care pășesc în ritm elisabetan
rabinii de umbră ai
unei hard - fantezii ,
totul e muzică
și acele coarne cu care palmierii
împung testicolul
norilor făcînd văzduhul să-și
scuture pe acoperișuri polenul nopții ca pe un
pumn de cenți
în palma de copil a veselului crăciun,
mă strîngi mai aproape
de partitura ce separă ropotul de ploaie al
preclasicismului
de mania persecuției și te așezi în fața mea pe umbra
unui personaj ce
generează mituri cosmogonice,
îți spun
că totul e muzică ce saturează
alveolele orașului
cu mici cristale de tiviut ce înfiorează
nările femeilor caste,
peste acele flori ce
măresc distanța
dintre somn și euthanasie se așterne
transpirația armoniei
ca o pubertate rece,
cine se rupe de sine cu
zgomot de fier
ruginit în care clipa depune ouă de stibină ?
cine se scoală
de
pe un pat de pustnic pentru a se tîrî în genunchi
pînă la vămile zilelor ca la niște brațe de
femeie ce țes
covoare din neodihna
premeditării ?
cine se plimbă pe firul
imaginației ca un vîrf de ac înroșit pe o
utopie virgină ?
cine culege de pe cireșe
stropii de tuș ai
privirii cu care artistul orb își cheamă la cuib
stolul de demoni ?
cine se lipește cu fața de pămînt
insinuîndu-se în havaia matricii de magmă
din
care țîșnesc crinii negri ai coapselor ?
cine
atinge cu gheara privirii vinovate
cearceaful de borangic al fetei ce scrie o
scrisoare direct pe botul
fierbinte al mării ?
cine zgîrie pe gheață
un discurs de ațîțat
liniștea în literele ce despart trupul de statuia
ecvestră a trupului ?
totul e muzică de umplut muntele cu susurul laptelui
prin care ciobanii își priponesc cîinii de
steaua dimineții,
totul asmute asupra
realului ochii sfîșietori ai muzicii
cu care fresca se descompune în fecioriile
diluate pe un contur
de apostoli ai erorii,
muzica se încolăcește în jurul bisericilor
cu un lujer de grație pe care picioarele goale
ale pelerinilor
tatuează ideograma iubirii,
muzica se dezveșmîntează
de sine ca o iubită ce privește cerul printre
gratiile degetelor,
muzica toarce în blana unei feline ce încălzește plaja
dintre cele două
lacuri ale feminității,
muzica trezește bărbații în zori
și îi accelerează către străzile unde sîngele
nu se coagulează în cănile de lut ale
atemporalității,
muzica identifică granulația resemnării
la acei hingheri ai ereziei
cum suicidul madonei
pe retina donatorului de vise,
mă opresc la marginea unei poieni în care
crește ca o cupolă
pleoapa masochistă a
desăvîrșirii și îmi lipesc timpanul
de umbra unui sunet de neauzit, îi aspir
gîfîitul și deîndată
Dumnezeu îmi
bombează pîntecele cu un plîns de lup,
cineva îmi toarnă
cu forța pe gît
urletul sărat prin care oceanul
-fără să fi cunoscut vreodată ahava-
vestește apropierea
conchistadorilor
de mi minorul sîngelui de înger
|