SCRISOARE CU PERSONAJE
Direcția de scenă și
dramatizare după Nina Cassian,
de Adina Ungur
(Piesă
de teatru pentru copii)
Personajele:
Băiatul,
un personaj-actor care doarme și se trezește și e, desigur, un somnoros,
(îmbrăcat in pijama, care nu va fi păpușă și va juca alternativ doar în fața
paravanului).
Fabulistul,
același băiat, de data aceasta
apărând in visul sau si însuși prezentând fabula; (e îmbrăcat in frac).
Spiridușii
sunt în număr de 7, personaje-actori îmbrăcați fistichiu, realizează
trecerea dintre spațiul real (camera băiatului) si visul lui, (care se
petrece după paravan si ai cărui protagoniști sunt animalele dintr-o
pădurice); îi aduc băiatului scrisoarea magică, adormindu-l și trezindu-l
la finalul fabulei, având puterea de a trece din fața paravanului spațiul
real al povestirii în spatele (paravanului) în spațiul visului
băiatului, respectiv fabula intertextuală a Ninei Cassian Critica de jos.
Leul,
personajul principal al fabulei, perfect conștient de atuurile sale fizice,
care stăpânește și conduce dictatorial.
Vulpea,
șireată, mereu îi face pe plac leului, devenind acolita lui.
Berbecul,
personaj pașnic, cel mai curajos dintre ceilalți, însă totuși fricos,
dominat și el de leu.
Iepurele,
fricos și bâlbâit, nu reușește să
scape de spaimă.
Șoricelul,
foarte fricos, sâsâit și grăbit.
Cele două veverițe,
tremură mereu de frică și nu scot
nici un cuvânt.
Vecinul și vecina
(vocile leului și ale vulpii)
Moș Ene
(vine și pleacă de la genele
băiatului adormindu-l și se trezindu-l)
(Se joacă în cel mult 7 - 8
personaje)
Scenele:
Spațiul din fața paravanului
reprezintă camera băiatului, unde pătrund spiridușii, ei având aceasta
putere magica de a penetra cele două planuri (real-camera băiatului,
imaginar-visul si fabula) si de a aduce scrisoarea magica din lumea
imaginativa, trecând prin cea onirică, (fabula interpretată)
concretizându-se in textul scrisorii.
Spațiul din spatele paravanului
este locul unde se derulează fabula, respectiv visul băiatului.
PROLOG
(Decorul în fața
cortinei se va observa un decor neutru, reprezentând o cameră. Trei sunete
de gong sau de clopoțel.
Moș Ene, un
personaj actor,(foarte gras, îmbrăcat într-un costum bleu marin cu steluțe
argintii) cu niște gene lungi de ½ m preocupat și încruntat, apare în public
și în momentul în care observă (publicul) se înseninează și dorește să-i
salute pe spectatori, dar atunci apare cineva cu o telecomanda și îl
oprește, înțepenindu-i expresia vioaie (stand-by). Se apasă din nou
telecomanda, dar el își reia gesturile însă invers, reface drumul mergând cu
spatele și când să iasă pe poartă, este butonat pentru ultima dată din
telecomandă, el reluându-și identic gesturile și plimbându-se prin public).
Se postează în mijlocul scenei și încearcă să se prezinte, însă e destul
bătrân și nu-și amintește cine este.)
MOȘ ENE:
Eu
sunt
sunt
(se scarpină în cap și gesticulează nervos)
cred că
sunt un moșneag, dacă uit atât de repede. Da! Un moș. Aaa, Moș Ene. Da, da
(încântat că și-a dat seama cine e). (Cu un gen de
prezentare gen: Tarzan-Jane).
Așa: Moș Ene
(arătând spre el și spre copii) copii, Moș Ene
copii, și în sfârșit satisfăcut de descoperire)
Moș Ene copii
(în pronunție nuanțată).
Aaa, copiii! Păi, am și eu vreo șase-șapte copii, mici și neastâmpărați,
care vin și mă tot sâcâie: mă trag
(mimă)
și mă împing
dintr-o parte în alta. Da, trebuie să fug când îi văd (trist).
Ei copii, dar eu vreau să vă povestesc ceva. Fiți atenți!
(moment de pantomimă în care Moș Ene
face rezumatul întregii piese: arată că există un băiat care doarme, pe care
îl vizitează spiridușii, cei care încearcă să îl trezească și nereușind, ei
pleacă, lăsându-i scrisoarea. Apoi arată cum se tezește băiatul, găsește și
citește prima pagină a scrisorii după care adoarme și visează cum un leu
sperie o grămadă mai mică de animale pașnice și sfioase, dintre care se
distinge vulpea, o codană cochetă și vicleană ce îl va peria pe leu, după
care chiar el o va înșfăca și se va retrage ambiguu cu prada-i după copaci
).
Și asta a fost
povestea. (chiar atunci apar spiridușii, copiii lui
Moșului iar el când îi vede încearcă să fugă dar e prins și purtat pe sus de
sprințarii-i spiriduși. Se retrag cu toții)
SCENA 1
Tabloul 1
( Lumina
crește și se aud glasurile spiridușilor, apoi instrumentele de făcut
gălăgie, iar spiridușii zgomotoși ies rând pe rând în față și se întâlnesc
cu toții în fața paravanului. Primul spiriduș dă impresia că ar vrea să
povestească ceva în fața unor spectatori. Ceilalți intră în joc dar ignoră
așa-zisul public)
Spiridușul
1 (șeful): A fost odată
(zgomote cu
instrumentele)
a fost odată
(la
fel)
a fost odată
un
Spiridușul
2 (obraznicul): Băiat! (zgomote)
Spiridușul
3 (sfătosul): Și-au fost odată (zgomote)
odată
niște
(zgomote)
spi-ri-duși. Uite-așa ca noi.
(cu toții îl imită:
la la-la la-la)
Spiridușul
1 : Unu
Spiridușul
2: Doi
Spiridușul
3: Trei
Spiridușul
4: Patru, (etc.)
Șapte (se prezintă cu toții)
Spiridușul
4. (căposul): Băiatul nostru era foarte somnoros
Spiridușul
5 (timidul): se trezea greu dimineața
Spiridușul
6 (alintatul): și uneori întârzia la școală
Spiridușul
7 (supărăciosul): și se supăra mereu
Toți:
De ce? De ce? De ce?
Spiridușul
1: Ei, de ce? Pentru că vecinii săi de sus bocăneau tot timpul, și ziua
Toți:
și noaptea. (zgomote)
Spiridușul
3: Și cel mai rău pentru el era, când credeți?
Toți:
(anticipând)
Dimineața!
Spiridușul
2: Când voia să mai doarmă și el
Spiridușul
5: măcar zece minute.
Spiridușul
4: Ei, ce spuneți? Să-i facem o vizită?
Toți:
Da! Gata!
Spiridușul
5: Da! Dar dacă doarme? Unde-l vom întâlni? (spre
public) Ce credeți?
Toți:
(repezindu-se)
În vis!
Spiridușul
3: Și dacă nu doarme?
Spiridușul
1: Eu zic că doarme!
Spiridușul
6: Ba nu doarme!
Spiridușul
7: Ba da!
Spiridușul
4: Facem un pariu?
Toți
: Da!
Spiridușul
4: Dacă nu doarme ne vom juca împreună.
Spiridușul
2: Iar dacă doarme
vom încerca să-l trezim.
Spiridușul
5: Și dacă nu se trezește?
Toți
(dau din umeri)
Spiridușul
3: Haideți să-i scriem o scrisoare, să-l înveselim.
Toți:
Bine!
Spiridușul
3: Eu vreau să fiu un iepuraș.
Spiridușul
5: Și eu, un șoricel.
Spiridușul
4: Eu voi fi un berbec
Spiridușul
2: Iar eu, o vulpiță.
Spiridușul
6 (îl trage pe S. 7 de mână):
Și noi , și noi, două veverițe
Spiridușul
7: și ne vom numi:
Spiridușul
6: Veve 1
Spiridușul
7: și Veve 2
Spiridușul
3 către Spiridușul 1: Și tu ce vei fi?
Spiridușul
1: Eu voi fi
un leu.(rostind cu importanță)
Toți:
Bine!
Spiridușul
2: Haideți să-l vizităm acasă!
(Spiridușii pleacă spre casa
băiatului, pentru a-i oferi scrisoarea magică.
Heblu.)
TABLOUL 2
(DÉCOR Camera băiatului, care doarme. Melodia de început,
apoi zgomote. Vocea leului și a vulpii. Un băiat, îmbrăcat în pijama, trage
cortina, adică draperiile și cască. Gălăgia vecinilor de sus l-a trezit.)
Băiatul:
Of, vecinii aceștia!
(privește pe fereastră, adică spre public)
S-a făcut aproape ziuă și totuși mi-e un somn
Ce-ar fi să mai dorm până
sună ceasul
că tot e vacanță. (se îndreaptă spre
scaun, dar aude zgomote și mai puternice)
Ce nebunie! Nici dimineața nu mai
avem liniște. (privește sus)
Încetați odată, oameni buni! (caută mătura să bată
sus, și observă un plic pe jos)
A! O scrisoare? De la cine să fie? (O întoarce și
citește rar și cu voce tare:)
"Scrisoare cu personaje?" Ce-o fi
aici? (arată spre scrisoare)
Sunt foarte curios! (desface plicul, apoi
scrisoarea și începe să citească prima pagină. Spiridușii își scot capetele
prin paravan și cântă textul următor)
"Ești supărat? Știm că ești, chiar
dacă nu foarte tare sau chiar dacă nu vrei tu să spui. Te vom înveseli, fii
liniștit, pentru că Nina îți dăruiește o fabulă și noi, gânduri frumoase. Și
dacă tot ți-am spus, hai să te întrebăm, știi ce e o fabulă? O epigramă, o
snoavă sau o satiră? E atunci când îți imaginezi că timpurile, oamenii, sau
faptele unora dintre ei sunt triste și-ncerci să scrii adevărul, într-un mod
hazliu. Cel mai des întâlnite sunt personajele-animale, dar și
personajele-obiecte, și uneori, mai rar, e drept, și personajele-oameni.
Cred că ți-ai amintit de Greierul și furnica, de Corbul și vulpea,
sau Boul și vițelul. Dacă mai ești supărat, citește ce-ți scrie
Nina
"
(Băiatul ațipește, încet, încet, nereușind să citească decât
prima pagină. Înainte de a visa, Moș Ene, se coboară de după paravan pe la
genele lui, și-l adoarme de-a binelea. Pe parcursul cântecelului lui Ene se
schimbă decorul într-o pădurice )
TABLOUL 3
(Schimbarea de décor: camera devine padure, în față apare
lumina albastră și muzica lui Moș Ene, pe care apare
batrânelul valsând și mimând că își smulge o geană, o pune pe scenă și
încearcă o echilibristică pe ea; în spatele lui se produc modificările de
décor, efecte de lumini albastre pt. vis - dispariția băiatului în spatele
pânzei și apoi în culise; în sfârșit, decorul devine pădurea)
Cântecelul lui Moș Ene:
Moș Ene,
pe la gene
vine,
Moș Ene
pe la gene
vine.
Somnul să-l aline
somnul să-l aline. (în surdină)
(Visul începe să devină tot mai clar: personajele, în afară
de leu și vulpe, se joacă și cântă pașnic după paravan. În timpul
cântecelului lor, apare leul răcnind și animalele dispar în fugă, fiecare
în altă direcție. Leul începe să se plimbe prin scenă, nervos .
Băiatul apare și el, îmbrăcat în fabulist și se miră de
hainele pe care le poartă, altele decât pijamaua. Vocea lui începe a recita
fabula, și el se miră cum îi vin cuvintele, fără voia sa și încearcă să se
opună de două ori. Apoi intră în joc și recită corect și țanțoș fabula)
(Un colț de pădurice. O masă pe care se află un telefon, a
cărui priză uriașă e înfiptă-ntr-un copac. În frunzișul copacului
strălucește un bec. Leul se plimbă furios prin scenă cu labele la spate. Se
aude:)
Vocea fabulistului:
( băiatul transformat în fabulist recită)
Un leu cu coama deasă și
roșcată,
care împărățea odată
peste vreo șase-opt
supuși,
a fost certat de-ai săi
Și-Mai-Sus-Puși
că e tiranic, orgolios
și nu încurajează
critica de jos
Și-atuncea, ca s-arate
că nu-i adevărat nici cu
putință,
convoacă leul o ședință.
(Leul
atârnă de cracă o pancartă pe care scrie:)
La ora opt și jumătate
În colțul stâng al
păduricii
Să vie și mai-marii și
mai-micii.
La ora fixată-ncepură să vie
(intră iepurele, țup, țup)
un iepure cu blană
cenușie;
după el
(intră
șoarecele, chiț)
un șoricel,
(intră berbecul, bhee)
un berbec având coarnele
gata să-mpungă,
(intră vulpea)
vulpea cu vestita-i coadă lungă
(intră veverițele)
și două veverițe
cu roșii blănițe.
(Animalele se așează în jurul mesei; veverițele, cuminți, una lângă alta.)
TABLOUL 4
(Decorul
în pădure. Intrarea fabulistului și a personajelor fabulei. Personajele se
prezintă. Chemarea animalelor în pădure pentru a-l critica pe leu)
Berbecul:
Fraților, haideți să ne prezentăm.
Cântecelul
de prezentare a personajelor (muzica)
Noi
suntem: Iepurașul rașul rașul
Șoricelul- celul celul
Berbecul-berbecul
Vulpișoara-șoara-șoara
Veve 1, Veve 2
Toți suntem ai
fabulei, eroi.
Fabulistul
(apare, dar vine și leul tușind, important)
Leul le lăsă să se așeze
pe rând,
apoi se-nscrise singur
la cuvânt.
Leul:
(cu o bătaie formidabilă-n masă):
Prieteni și frați
V-am chemat aici, în
astă-seară,
pentru-ntâia și, poate,
ultima oară,
ca să mă cri-ti-cați!
Ați înțeles?
(Mârâie înfundat.)
N-așteptați să vă invit sau să vă
dau ghes.
Vreau să mă criticați
(în crescendo)
neapărat,
neîntârziat,
neîncetat,
neînfricat,
concret și neînduplecat!
(Urmează o tăcere înfricoșată; cele două veverițe apucă în
grabă patru conuri și încep să le ronțăie cu nervozitate.)
Leul
(scoate un răcnet grozav; veverițele scapă
conurile pe jos):
Ei!!!?
Ce stați așa?
Aici nu sunteți la cafenea,
sau la cinema!
E o ședință de lucru, așa că
ni-meni n-are vo-ie să ta-că!
(Șfichiuie cu coada-n dreapta și în stânga.)
Aștept
aștept să mă criticați
doar pentru asta ați fost chemați!
(se apropie de
iepure și-i înfige laba-n piept.)
Vorbește tu!
Iepurele
(tremurând):
Eu
nu
încă nu
Leul
(către șoricel, brusc):
Atuncea tu!
Șoricelul
(luat prin surprindere):
Eu
Da
dar poate nu acu
(Râde jenat.)
Sunt cam timid
și încă nu mă-nscriu
Leul
(scos din fire):
Prieteni și frați!
Dacă nu mă criticați
vă-nhaț.
V-o
spun cu binișorul, deocamdată.
Mai
încolo, poate să iasă lată!
Când mă gândesc, la o adică,
nu cumva vi-e frică?
Vă gândiți, poate, c-am să vă
strâng
În gheare, și-am să vă mănânc?!
Sau (se
apropie de iepure și-i răsucește o ureche)
c-am să-ți rup urechile, așa-i?
(îl trage pe șoricel de mustăți)
și
ție mustățile, hai?
(îl pipăie pe berbec la burtă și se
linge pe bot)
sau
c-am să te fac friptură?
D-aia tăceți din gură? (Cumplit:)
Criticați-mă numaidecât,
că
vă iau de gât!
Dar nu acum, ci poate când
am să mă întorc.
(Oftează)
Mă duc să mă tolănesc puțin.
TABLOUL 5
(Decorul
tot în pădure. Leul pleacă să doarmă.)
Berbecul:
Ați auzit fraților? Leul vrea să-l criticăm.
Șoricelul:
Ce bine că s-a dus să doarmă. Îmi era o frică
brrr.
(Și tremură tot)
Iepurele:
Da, și eu m-am speriat atât de tare că mi-am pierdut toate bunătățile:
morcovii și varza și salata... Hei, nu le-ați văzut cumva?
(spre sală).
Șoricelul:
Eu sunt șoricelul mâncăcios. Ia priviți la burtica mea
(cu subînțeles).
Vulpea:
Dar de ce vă speriați, fraților? De coama lui? Hm! Și eu pot să-mi fac o
coamă, din coadă de vulpe. Și să mă plimb cu ea așa: hei, criticați-mă,
criticați-mă, criticați-mă
Săracul leu, somnoros și vai de el.
Berbecul:
Vai de el, ne-vai de el, când se întoarce, trebuie să ne spunem of-urile.
Căci altfel va deveni un tiran. Eu știu ce-am de zis.
Șoricelul:
Dar mie mi-e frică.
Iepurele:
Și mie.
Veve
2: Și mie.
Veve
1: Ia uitați, fraților, mi-am găsit conul de brad pe care l-am pierdut pe
drum. Vă amintiți cum ne jucam înainte de a veni Leul în păduricea noastră?
Prinde-l!
Șoricelul:
Iepurașule, să văd dacă mă prinzi! Ha, ha, ha.
(personajele ies jucându-se, alergând unele după
altele)
TABLOUL 6
(Decorul-
aceeași pădure. Apare fabulistul în fața paravanului îmbrăcat în frac și
bătând din tobă. )
Fabulistul
(de după paravan ritm cadențat, milităros.
Observând publicul povestește oarecum complice și foarte sigur de sine)
După cum ați observat
personajele și-au luat o scurtă pauză. Leul s-a dus
să-și umezească gâtlejul
sau nu, s-a dus să doarmă, să mai tolănească și
el. Până doarme, e foarte bine, dar dacă se trezește!?
Se va întoatce oare?
Ce credeți? (spre public)
Eu zic că da! Dar prietenii noștri din poiană? Ce ziceți? A, nu cred, ei
sunt foarte fricoși! Dar
cum? Credeți că va veni oare un iepure cu blană cenușie?
(iepurele apare "țup, țup, țup")
După el un șoricel? (foarte mirat spune în
continuare), un berbec
purtându-și coarnele gata să-mpungă, sau chiar și vulpea cu vestita-i coadă
lungă, și două veverițe cu roșii blănițe? (toate
personajele apar pe rând, iar fabulistul e din ce în ce mai mirat și mai
nesigur pe el până când ajunge să scape bățul din mână)
Iată-le!
(mirat, se retrage)
Berbe cul
(își ia inima-n dinți):
Să vedeți
eu
cred c-ar fi
de cuviință
-
și-o spun cu sinceritate deplină
c-aicea unde ținem ședință,
e
prea puțină lumină.
De-aceea
cu mintea mea de berbec
eu judec
c-ar mai trebui un bec.
(Se așază repede jos.)
Leul
(Notează-ntr-un caiet. Apoi):
Altcineva?
Mai
are cineva de spus ceva?
(Către iepure, mârâind):
Poate dumneata?
Iepurele
(Se scoală, dârdâind):
Eu
în privința becului,
Nu-s chiar de părerea berbecului.
Cred că lumina e-ndestulătoare
Și
nu e nevoie nici de un bec mai mare
nici de unul în plus
Eu
cam atâta am avut de spus.
(Se așază.)
Șoricelul
(Fără să
se lase invitat, debitează dintr-o suflare):
Și eu
cred că ședința e prea lungă
zece minute-ar fi putut s-ajungă.
Așa
că propun să se termine
cât
mai repede
și cu bine
(Vulpea se
scoală leneș și se apropie de leu. Se apleacă peste masă, privindu-l galeș,
ochi în ochi, în timp ce cu vârful cozii îi perie coama.)
Vulpea:
Stimate leu,
m-aș înscrie la cuvânt și eu,
dacă, bineînțeles, mi-a sosit rândul
Leul
(care-nțelege situația, foarte curtenitor):
Cumătră vulpe, vorbește-oricât,
nu-ți limitez cuvântul!
Vulpea
(ia o poză plină de importanță, apoi, ca și când
s-a hotărât să vorbească, "fie ce-o fi"):
Cu toții:
A venit vulpea, haideți să plecăm! Da, da, știm noi cum e ea.
Vulpea:
Fraților! Hei, unde sunteți?
(observa dispariția lor dar
continua să-și expună discursul)
Eu
cred că, dacă la noi
treaba nu merge-ntotdeauna înainte,
ci
merge și-napoi,
de
asta-i de vină ce să mai căutăm cuvinte
chiar
leul, cât e el de leu!
Leul
(pătruns și plin de amărăciune):
Chiar eu
da, da
chiar eu
(Veverițele se uită mirate una la alta, apucă din nou conurile și le ronțăie
febril.)
Vulpea
(continuă cu avânt):
Căci pentru un conducător,
găsesc c-a fost
prea îngăduitor!
În
ultimele luni, cam ce-a mâncat?
Vreo zece căprioare, nu mai mult.
E
cam puțin pentru un leu adult
Nici nu s-a săturat.
Vreo șase zebre abia le-a dat de gust
Leul
(profund autocritic):
Foarte just
foarte just
Vulpea:
Socot și pot s-o strig atât de tare,
De
să răsune înălțimea bolții!
că
leul, fără încetare,
ar
trebui să-și mai ascută colții!
Ne-ajunge-atâta căldicel răsfăț.
Răsfățul duce la dezmăț!
Da,
leule, ți-o spun,
chiar de mă doare acest cuvânt,
că ești prea bun
și prea puțin, mult prea puțin
flămând
(Se așază
cu un aer foarte demn si lovește cu pumnul în masă)
Leul:
În concluzie,
îmi
iau angajamentul
să
reprim orice părere sau aluzie
care mi-ar irita temperamentul.
Voi
răpune
pe-acela dintre voi care mi s-ar opune,
și colții o să mi-i ascut
și-o să mănânc mai mult ca în
trecut.
Nici o opinie nu mai e admisă
și cu aceasta, declar
ședința-nchisă!
( Vulpea, rămasă în urmă, se
apropie de leu, îi strânge laba cu multă deferență, îl mai perie o dată cu
coada și iese. Se aude sunetul telefonului. Apare fabulistul, așează
telefonul pe masa leului care își continuă siesta )
Leul
(către vulpe):Răspunde
tu!
(vulpea ridică receptorul ascultă si
i-l da leului)
Vulpea:
E pentru dumneavoastră, majestate.
De sus.
Leul:
Alo,
Chiar dumneavoastră personal?
Da,
sigur
vă țin la dispoziție procesul-verbal,
Degeaba m-ați crezut zbir și dictator;
Le
tot spun să mă critice dar nu vor.
În
fine, azi m-au criticat foarte ascuțit,
iar eu
mi-am însușit
mi-am însușit
mi-am însușit
"
(Leul o înhață pe vulpe de după gât si râzând in hohote,
dispare in fundal cu ea. Se aude Cântecul lui Moș Ene care vine mai întâi în
vis și apoi în somn. Același efect de vis.)
Cântecelul
lui Moș Ene care pleacă
Moș Ene, de la gene
pleacă,
Moș Ene, de la gene
pleacă,
somnul să-l desfacă, somnul să-l desfacă
( surdină.)
SCENA 2
(Schimbare de décor - În timpul
cântecului lui Moș Ene se produce o schimbare de décor pe lumina albastră
ne aflăm din nou în camera băiatului. Apar spiridușii.)
Spiridușul
1. Ei, dacă Moș Ene pleacă de la genele băiatului, asta ce înseamnă ?
Spiridușul
2: Că băiatul nostru se va trezi.
Spiridușul
3: Oare o să-și amintească?
Spiridușul
5: Hei, cred că se trezește. Pssst! Să vedem ce se întâmplă.
(Clopoțel. Băiatul se trezește
și e cu scrisoarea în mână. Își amintește totul, exclamând cu drag.)
Băiatul:
Scrisoarea! N-am apucat să citesc decât prima pagină, și-am adormit. Ia să
vedem ce-mi scrie și Nina. (Citește cu voce
tare) "Un leu, cu coamă
deasă și roșcată/ care împă-ră-țea odată/ peste
".
Doamne, asta-i exact ce-am
visat eu atât de colorat și frumos. Aceasta e fabula pe care-am visat-o. Am
s-o dau și vecinilor de sus să o citească, chiar dacă s-au potolit. Sau am
să le scriu și eu o fabulă. Ei, cred că nu există oameni răi, și nici
animale rele, doar personaje, care joacă scenete, pentru a ne învăța pe noi
cum să ne purtăm. Vă mulțumesc spiridușilor pentru Scrisoarea cu personaje.
Hei, spiridușilor!
(Pe melodia de la început, toate personajele ies la scenă,
fac o reverență, se prind de mânuțe și joacă o horă, cântând.)
EPILOG:
Băiatul
(întreabă publicul):
Ei, prieteni, ce ziceți voi, suntem în formație completă? Nu lipsește nimeni?
Păi, cu cine a început spectacolul nostru? Sigur, cu Moș Ene! Haideți să-l
strigăm împreună: Moș Ene, Moș Ene. (bineînțeles
apare carismaticul moșneguț, care mai face câteva figuri de pantomimă
valsată pe aplauze, trăgând ușor cortina).
Sfârșit
|