Texte de sedus femei prea romanțioase

 (Propunere de strategie sentimentală)

 

Daniel Sur

 

 

Acest mic volum se adresează bărbaților care au ghinionul de a întâlni femei prea romanțioase, pe care să li se pună pata și nu reușesc să le agațe, în vederea posedării lor erotice. Nu contează pentru cât timp: o noapte, o săptămână, o lună, un an sau, și mai rău, vor să le ducă la primărie.

În cele ce urmează, vă oferim un posibil scenariu de „vânătoare” și câteva „gloanțe” performante. Pentru întocmirea acestei rețete, a fost valorificată experința personală în felul următor: au fost abordate, agățate, seduse, studiate și abandonate mai multe specii ale femeii romanțioase din România; pe baza datelor strânse și cu ajutorul metodelor sociologice, a fost construit portretul robot cu trăsăturile definitorii ale acestei femei; apoi, s-a trecut la întocmirea unui scenariu de succes, care a fost încercat în cazuri concrete, cu femei ale căror caracteristici se apropiau cel mai  mult de cele ale  portretului robot. Succesul a fost peste așteptări, așa încât ne-am gândit să întocmim un fel de manual pentru bărbații care au întâmpinat greutăți sau chiar au eșuat în situații similare.

Precizăm că respectarea ad-literam a sugestiilor autorului nu atrage după sine și nu garantează succesul, factorul subiectiv având o pondere destul de mare în aplicarea oricărei strategii. În consecință, autorul își declină orice obligație legală și morală care ar putea decurge din întocmirea și popularizarea acestui material, în cazul tuturor insucceselor și consideră materialele propuse un îndreptar folositor pentru persoanele interesate.

 

 

 

Semnează,

autorul

 

 

Primul pas: textul de abordare

 

Importanța primul text, cel de abordare, e fundamentală pentru succesul acțiunii. Pentru a vă lipi de persoana dorită, textul trebuie să fie original și să lase o impresie puternică. De aceea vă propun un Blestem. Nu sunt foarte mulți bărbați care să încerce să abordeze o femeie blestemând-o.

Orice s-ar spune, blestemul lasă cea mai puternică impresie posibilă. În plus, realizează o legătură misterioasă între cel care blesteamă și cel blestemat. Efect garantat: persoana feminină nu va râmâne indiferentă vis-a-vis de persoana dumneavoastră și va încerca măcar să afle, șocată, de ce o blestemați; cu siguranță, veți avea un ascendent asupra ei.

Un alt argument ține de natura intimă a femeilor prea romanțioase. Ele toate își doresc stabilitate și, în consecință, sunt victimele rutinei. Visul lor secret: apariția fulgerătoare a unui Făt Frumos pe un cal alb, care să le smulgă din temnița repetiției.

 

 

 

Blestem

 

Să te SUFOCI DE IUBIRE*, necunoscuto,

Mistuită de nerăbdare.

Timpul să adune în tine toate ploile de vară!

 

Să te reverși pe stradă ca o cascadă de culori,

Să mori la fiecare intersecție

Și să învii în zorii fiecărei mângâieri!

 

Adânc să fii străpusă de teama de a te pierde

Și a mă pierde odată cu tine,

Printre strănuturi de vise alergice la pământ.**

 

 

TE BLESTEM*** să trăiești veșnic, necunoscuto,

Doar în mine să mori ca o moară fără vânt,

SUFOCATĂ DE IUBIRE*.

 

 

* Expresiile vor fi accentuate fie prin gesturi,  fie prin tonalitate; pot fi pronunțate sacadat, cu accente dure.

** Este imperios necesar ca în acest moment să o atingeți; de exemplu, să-i capturați o mână sau chiar pe amândouă, dar evitați fundul sau sânii.

***Ar fi indicat să pronunțați expresia pe un ton înalt, scurt și sacadat

 

 

 

Al doilea pas: textul autoprezentării

 

Foarte, foarte important și acest moment. Dacă mai poți eșua cu textul de abordare, în nici un caz nu trebuie să o scrântiți cu propria autoprezentare, v-ar fi fatală. Dacă totuși se întâmplă, sfatul meu prietenesc este să renunțați și să vă fixați pe o altă țintă. Oricât veți insista, tot nu vă va mai răspunde la telefon, mail sau altă formă de contact; pe chat se va scuza întruna că este foarte ocupată sau că are un program foarte încărcat.

Este contraindicat, de asemenea, să-i povestiți întreaga viață într-o oră și jumătate. Veți fi perceput ca un pămpălău. Femeile prea romanțioase adoră bărbații cu personalități complexe și care sunt greu de descifrat; bărbații puternici, plenari, stăpâni pe ei înșiși, promițători, ambițioși și care par să ascundă un secret dureros sau mai multe (însă nu foarte multe). Vor fi atrase și vor râvni la acel secret. Logică feminină: dacă e așa bine apărat, secretul e cunoscut de puțină lume, acesta nu a fost împărtășit decât unor persoane alese pe sprânceană, adică unor oameni deosebiți. Dacă te va determina să-i dezvălui și ei secretul nu înseamnă altceva decât că ai ajuns și tu să-ți dai seama de acest adevăr indubitabil – că ea e o persoană specială! E simplu.

Pentru a atinge toate temele amintite  mai sus, vă propun textul Mărturisirea identității.

 

 

 

Mărturisirea identității*

 

 

Acum mănânc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasă,

Cu dinții înfipți în pământ,

Gâdil soarele cu limba

-Să transpire lapte-**

Acum mănânc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasă.

Nu mai sunt poteci posibile

Pe care tihna să le străbată

-Mi-am înghițit nemestecat viitorul-***

Acum mănânc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasă,

Nu-mi mai pasă că Dumnezeu

S-a exilat în privirile noastre

-Să se admire-****

                           Acum mănânc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasă,

Nu mă mai doare dragostea ta, iubito,

Ce m-a mușcat lașă ca un șarpe

-Spânzurandu-mă de speranță-*****

Acum mănânc. Sunt un pumn de carne ulcerat de o foame leproasă!

Acum doar mănânc,

Cu dinții înfipți în pământ,

Gâdil soarele cu limba

-Să transpire lapte-******


 

* pentru a avea efect, este indicat ca mărturisirea să fie făcută într-un loc mai retras și mai liniștit din punct de vedere fonic

**poză: o priviți în ochi insistent până cedează și își mută prvirea

***poză: vă holbați la lucrurile din jur de parcă le vedeți esența ascunsă

****folosiți gesturile și nuanțe de furie în voce

*****vă analizați pantofii sau degetele de la picioare

******un zâmbet ironic și îi așteptați calm comentariile

 

 

 

Pasul trei: textul care creează ceața

 

După ce v-ați prezentat atât de frumos, mult prea feminina e convinsă că a ajuns să vă cunoască (într-o anumită măsură), că a reușit să vă detecteze. Dacă vă complaceți în această situație, riscați să cădeți în propria capcană. Curând, se va plictisi de liniaritatea și previzibilitatea personalității voastre. Sugestia mea este să apelați la un text care să creeze o ceață deasă în jurul ei; cunoscutul și gustatul moment de „revoltă masculină”. Mai precis, ar fi vorba despre un text complicat, greu de decodificat, cu tentă filosofică, care să contrazică total sau parțial ceea ce ați afirmat până acum. Avantaje: imaginea de tip inteligent și imprevizibil va câștiga în consistențăși, îi veți accentua și nesiguranța în propria-i gândire (un ascendent vital în cazul femeilor prea romanțioase).

În plus, cu aceeași ocazie, îi reconfirmați existența „părții întunecate” (secretul dureros) și că sunteți fericitul posesor al unei personalități complexe, afirmate anterior.

Propunerea mea pentru această etapă: O mie și una de dimineți fără povești.

 

 

 

O mie și una de dimineți fără povești*

 

 

 

                                    Încă nu este timpul unei zile,

Nici măcar soarele nu s-a decis să răsară.

Am rămas tăcut la căpătâiul unui vis vegheat,

Răsturnat cu ghearele îndreptate spre cer.

Mama abia așteaptă să mă spele cu lumină,

Însetat, tata abia așteaptă să împartă bere.

 

 

Chipul netezit a vâslit nepăsător prin timp,

A învățat comerțul cu zâmbete și visuri,

Sub larma măruntă a întâmplărilor expirate.

Un muget alb și o sete nesfârșită târăsc după mine,

Ca un uriaș de umbră căzut peste munte.

 

 

O mie și una de dimineți au rămas pierdute,

Asasinate de cer. O mănușă de fum le adună

Și le așează la poarta ruinelor mele încinse.

Nu s-au mai născut șeherezade. Nu mai avem

Nici un pașă delincvent. Nici gâturi de tăiat.

 

 

Am rămas eu și zilele născute pe-nserat.**

Mama abia așteaptă să mă spele cu lumină,

Însetat, tata abia așteaptă să împartă bere.***

 


 

*textul va fi recitat cu o voce lineară și se va face economie de gesturi

** aici introduceți o pauză mai lungă

***ultimul cuvânt va fi mai degrabă șoptit, oricum pronunțat cu o voce stinsă

 

Pasul patru: textul care să o descrie pe ea

 

 

 

Prima capcană care vi se întinde. În fond, ai vorbit destul despre tine în condițiile în care Ea este cea mai importantă. Așa că vă va întreba cum o vedeți, ce impresii v-a lăsat.

Nu mușcați  momeala. Oricum ați descrie-o, ați gafa. Dacă îi veți gâdila orgoliul, vă va suspecta de nesinceritate; iar dacă veți fi sincer, veți fi suspectat că vă bateți joc de ea.

Într-un asemenea moment delicat, aveți nevoie de un text de diplomat, în care să faceți referire la orice, dar nu la subiectul propus. Puteți, de exmplu, să amintiți discret despre ceea ce credeți că s-a întâmplat în trecutul ei ratat și trist sau despre dorința voastră carnală care crește permanent, în fiecare clipă sau, pur și simplu, îi sugerați că se află în fața bărbatului pe care îl așteaptă de multă vreme. Așa mai adăugați o cărămidă la baza edificiului.

Textul propus: Nicicând nu ai avut un cuib

 

Nicicând nu ai avut un cuib

 

 

 

Nicicând nu ai avut un cuib. Doar ecouri de clopote greoaie

Ce se furișau printre râsete înfierbântate.

Te-ai ascuns în cuvinte încă nerostite,

Stăvilită în tristețea ce ți se prelinge diagonal

Spre grădini tăcute și nemângâiate.*

 

 

Prințesă-ndrăgostită și amarnic răsplătită,

Așteptai să te odihnești în cântecele de seară,

Ce își vor așeza corturile de umbră în nerăbdarea sângerie,

Să sui scări de apă peste ceruri pârjolite

Și să mângâi temătoare tâmpla înghețată a fericirii.**

 

 

Cu gust de fulger, cu gust de pulbere, cu gustul anilor,

Te-am țesut dintr-o carne ireală în jurul unui sâmbure

Furat după-amizelor ce exaltau o rumoare de pustiu.

Nu ne iubeam. Ci ne ascundeam săruturile în palme

Și ne mângâiam cu aripile noastre de îngeri ai dorinței.***

 

 

Nu vei mai fi întreagă. Nu voi mai fi la fel.

Ne vom căuta bezmetici în cearcănele zilelor,

Defoliați de un destin tatuat, hăituit de câini.

Nu voi mai fi întreg. Nu vei mai fi la fel.

Închid ochii și-alerg. De la o tâmplă la alta.****

 


 

*o mângâiați pe obraz

**îi sărutați mâna

***vă treceți mâna prin părul ei

****o sărutați; dacă întâmpinați rezistență, nu intrați în panică, înseamnă că mai are nevoie de timp să digere ceea ce i-ați spus

 

 

 

Pasul cinci: textul care produce al doilea moment de ceață

 

 

Introducerea unui nou text care să producă ceață are, în mare, aceeași motivație ca în cazul introducerii în strategie a primului moment. În plus, acest al doilea moment de ceață mai are menirea și de a înmuia rezistența ei în fața atacurilor tale.

Efectul: se va speria și se învinui pentru perspectiva sumbră asupra lumii pe care o etalați; efect al stângăciei de care a dat dovadă, redeschizându-vă o „ran㔠mai veche (sau mai multe). Pentru prima dată, va simți nevoia, în compensație, să vi se dăruiască și va aprecia rezerva sa în ceea ce privește sexul ca pe un handicap. Dacă veți deveni obiectul unor manifestări de o tandrețe intensă, înseamnă că vă aflați pe drumul cel bun.

Propunerea mea pentru pasul cinci este Conversație în tramvai. Important: să identifice în partenera de conversație din tramvai moartea sau nebunia. 

 

 

Conversație în tramvai*

 

 

 

-         Bună ziua, Doamnă

-         Bună seara, domnule

-         Aș vrea să vă întreb…

-         Nu vă cunosc, domnule

-         Eu sunt, Doamnă, cel cu tărâmurile…

-         Se prea poate, domnule

-         Cel cu nerăbdarea, Doamnă…

-         Nu-mi amintesc, domnule

-         Cu ghearele, ura, neputința, nemulțumirea…

-         Tot nu vă recunosc, domnule

-         Cu rănile, orgoliul, morții…

-         Nu mai insistați, domnule

-         Cu visele, îndrăzneala, păcatul, mistuirea…

-         Eu cobor aici, domnule

-         Și când vă mai văd, Doamnă?

-         Nu știu, domnule

-         Sărut mâna, Doamnă

-         Cu plăcere, domnule!**

 

 

*puteți pretinde că această convorbire chiar a avut loc sau ați avut o viziune sau ați visat; în interpretarea ei, folosiți fără sfială  întreaga recuzită dramatică

**la sfârșit, puteți face un gest nebunesc: să deschideți fără motiv fereastra sau să chiuiți, să râdeți dement, etc

 

 

Pasul șase: textele despre micile bucurii

 

 

Ca să vă facă să uitați de gândurile negre pe care vi le-a provocat, femeia prea romanțioasă va încerca să vă ofere o altă compensație.Vă va invita la o plimbare prin parc și la un film. Însă și în acest caz, trebuie să fiți pregătit, pentru că veți fi pus în situația de a comenta împreună cu ea tot felul de nimicuri: dacă v-a plăcut în parc, cum arăta în parc, dacă v-a plăcut filmul, ce actor v-a plăcut, cum arăta pe stradă, dacă vă place bluza, geanta, pantofii ei, cum îi stătea părul în cinematograf etc. Nu vă pierdeți cumpătul și speranța. Nu adoptați o atitudine defensivă, ci din contra, e cazul să deveniți ofensiv: textele pe care i le veți livra trebuie să conțină o agresivitate implicită; că deși luați în calcul posibilitatea ca ea să fie cea aleasă, că sunteți puternic atras fizic de ea și că vă doriți să vă culcați cu ea, că doriți să fiți cu ea, nu înțelegeți atitudinea ei nejustificat de defensivă, o atitudine jignitoare, dacă stai bine și te gândești, care vă zdruncină neîncrederea și motivația în a mai continua să vă întâlniți. Dacă vă consideră un nenorocit, ar fi bine să v-o spună în față.
Efectul: o va determina să își reconsidere comportamentul în timpul întâlnirilor.

Propunerile mele de texte sunt: Lupta cu primăvara și Întâlnirea de la ora 5 – la film

 

 

Lupta cu primăvara*

 

 

 

Într-o grădină citadină, sub arbori blazați

Se vor plimba, ținându-se de mână, fruntea ta

Plină de gânduri și zâmbetul meu superficial.

Tu te lupți cu primăvara. Eu, cu neîncrederea.**

 

În îndărătul nostru, ticăitul unui cearsonic***

Ne alungă impasibil din alveolele de sticlă.

Ție îți schioapătă puțin privirea rătăcitoare,

Mie îmi tremură puțin mâna care ajunge la cuvinte.

 

Soarele se încăpățânează și nu apune de tot,

Jar din el beau norii și ne rod neliniștile.

Îmi aprind o țigară din zâmbetul tău,

Îți înroșești buzele cu nehotărârea mea.****

 

Ziua aș vrea să te așez și să te închid în mine.

Noaptea, să îți sărut visele tulburate de patimă.

Poate ai să încerci să mă găsești și tu

În gândurile și carnea ta de crin înflorit.*****

 

* întreg textul trebuie spus ca și cum ai enunța o concluzie

**folosește degetul arătător!

***întoarce capul și aruncă o privire semnificativă în spate

****aprindeți tacticos o țigară, dacă ești fumător activ; dacă nu, apelează la o bomboană

***** o mângâi tandru pe tâmple

 

 

 

Întâlnirea de la ora 5- la film*

 

 

 

                                     Îmi zvâcnește noaptea în aripa

Dreaptă a sufletului

Când te văd cum izvorăști gângăvind

Dintre oamenii marilor bulevarde**

 

 

 

Te aștept emoționat într-un colț de iluzie,

Cu somnoroase mâini deschise,

Printre mucenicii plictiselii și apostolii banalului,

Ce își scobesc în nas melancolia***

 

 

 

Te legeni ca o gondolă vișinie prin orașul

Pîrguit de reclame luminoase,

Nerăbdătoare să îți reazimi ploaia firbinte

                                                                   Pe o pernă de trandafiri.

 

 

 

Ceas cu priveliște tăcută a soarelui rece.

Solemne sunt claxoanele mașinilor,

Iar în buzunar încep să mă ardă

Cele două bilete de intrare în filmul nostru.****

 

 

*întreg textul nu-i decât o poveste pe care o spui cuiva

**gest larg cu mâna dreaptă

***îți bagi mâinile în buzunarele de la pantaloni

**** îi miroși părul

 

 

Pasul șapte: textul care precede primul atac

 

 

Ca să fiți luat în serios, ofensiva pe care tocmai ați demarat-o trebuie să fie finalizată cu un atac, cu o încercare concretă de a o poseda sexual. Asaltul trebuie să fie decis, însă fără a crea senzația că urmăriți să o constrângeți în cazul în care vă refuză. De aceea, este indicat ca atacul să fie precedat de un text pregătitor, de un preludiu verbal.  Acest text trebuie să aibă o lungime acceptabilă, astfel încât să vă dea posibilitatea de a efectua primele manevre erotice: reducerea spațiului dintre cei doi combatanți, primele mângâieri mai îndrăznețe, primii nasturi descheiați etc.

Femeile prea romanțioase iubesc cuvintele frumoase, imaginile de poveste, tandre și senzațiile catifelate. În consecință, dacă îi oferiți un astfel de text, s-ar putea să-i distrageți atenția de la ceea ce faceți cu mâinile. Aveți o șansă, puteți s-o fructificați. Dacă reușiți, puteți să renunțați la această strategie sau la orice strategie, pentru că tocmai ați devenit centrul universului ei.   

Dacă acest atac nu reușește, nu e nici o problemă, e doar o chestiune de câțiva pași pe care trebuie să-i parcurgeți și veți reuși să o supuneți. Justificarea atacului: acțiunea urmărește, de fapt, doar epuizarea cât mai rapidă a resurselor potrivnice; în fond, nu a fost decât un atac fals.

Textul pe care îl propun pentru preludiu este: Dorm pe aceeași parte

 

 

 

Dorm pe aceeași parte

 

 

Dorm pe aceași parte cu aripa ta

Smulsă trufaș dintre arhanghelii somnoroși.

În dimineața asta, ninge ca niciodată

Deasupra vorbelor, tăcerilor și-a noastră.*

 

 

Te văd pe hârtie depănată într-un ghem de cuvinte,

Istovită și-ncercănată de virgule și sinceritate,

Cum schimbi o tăcere cu altă tăcere,

Să ascunzi nebunia într-un capot de cristal.**

 

 

Stingi în silabele râsului țigara îngrijorării

Și-alergi de la o mână a cuvintelor la alta,

Să te convingi că tinerețea noastră-nflorește

Pe toate străzile vechi ale semanticii.***

 

 

Aș putea să iau în brațe absența-ți vie,

Să o sufoc în lacrimi și suspine în falset

Și să te ascund printre muze în veșnicie,

Șchiopătând prin melancolie cu degetele strivite de destin.

 

 

Dar picioarele și mâinile ne-au jucat, o noapte,

Un joc timid de cărți cu tandrețea și dorința.

Ne căutam și ne atingeam prin veselie șoptită

La ureche și prin gesturi ratate-n gălăgie****

 

 

Stoluri de revelații au mâncat din palmele noastre

Negre de cărbune, ce fumegă voluptuos

Și-au scris povestea unei portocale

Tăiată-n două de un calup de săpun.

 

 

Departarea nu mai poate răzui nimic,

Ceva s-a întâmplat cu identitatea fiecăruia.

Pleoapele tale sunt mai grele și mai lente,

Dinții mei sunt mai cariați și mai incomozi.*****

 

 

Dorm pe aceași parte cu aripa ta

Smulsă trufaș dintre arhanghelii somnoroși.

                                                      În dimineața asta, ninge ca niciodată

Deasupra vorbelor, tăcerilor și-a noastră******

 

 

*o iei în brațe și o săruți pătimaș

**îi mângâi stomacul și picioarele

***îi fixezi privirea, o mângâi ușor pe sâni și îți strecori mâna până la piele

****începi să o dezbraci; prima dată, partea de sus

*****partea de sus ar trebui să fie dezbrăcată, o săruți, o mângâi și ar trebui să începi să dezbraci partea de jos

******ar trebui să fie deja în chiloți, o mângâi, o săruți ca să poți să-i scoți

 

Pasul opt: textul primelor reproșuri

 

 

Dacă ați ajuns la pasul opt înseamnă că atacul a fost respins. Chiar dacă reduta a rezistat, aceasta a început să se clatine. Pașii următori vor pregătii lovitura decisivă.

Reacțiile normale în urma unui refuz sunt: abandonul sau supărarea. Acestea sunt reacțiiile așteptate inclusiv de femeia-țintă. Oricare altă poziționare va crea suspiciune și vă va descalifica. Cum abandonul iese din discuție, cel mai potrivit rol pe care să-l adoptați ar fi rolul supăratului. Iar supărarea se manifestă prin reproșuri.

În cazul nostrul, reproșurile nu ar trebui să fie prea vehemente, pentru a nu periclita câștigurile acumulate până aici. V-ar crea imaginea de bărbat violent și-ar putea determina retragerea și baricadarea în propria carapace.

Mai puțin riscante sunt reproșurile spuse pe un ton detașat și care să nu aibă o legătură explicită cu refuzul. În plus, e important să se creadă că refuzul a devenit o problemă filosofică, oricum de ordin teoretic și tocmai de aceea va avea efecte mult mai grave asupra relației. Dovediți prin aceasta că sunteți un bărbat cu tact, stăpân pe situație, de nezdruncinat și cu maniere elegante. Calitatea unui om poate fi cunoscută cu adevărat în situații limită, nu-i așa? Iar refuzurile sunt situații limită.

Reproșurile pe care le propun sunt cele din textul Supărările iubirii.

 

 

 

Supărările iubirii*

 

 

Suspiciunea se izbește de trunchiul tău,

Saltă din lucruri în țipete de sirenă,

Rupe orizontul în două părți inegale

Și se rostogolește în trepte de aer.

 

 

Te bănuiesc ofilită-n normalitate, **

Că nu știi să săruți cu sufletul

Că genele tale nu mai au mâini

În care să-mi adun tandrețea.

 

 

Mă doare paradisul tău ascuns

Cuvintelor cu mușchii tatuați,

Intrigate de culoarea ta nesfârșită mov

Când ieși din harta privirii mele.***

 

 

Gelozia ridică orașele în nori,

Așează mereu secundele de partea ta,

Construiește trambuline spre demență

Când calcă înclinat în mine.****

 

* adoptă un ton lapidar

**poți să accentuezi acest vers printr-un ton mai ridicat

***simulează melancolia, fii trist, dărâmat, rupt, etc

****îți îndrepți atenția spre altceva, de exemplu, spre o carte, fereastră sau ușa de la intrare

 

 

 

Pasul nouă: textele mărturisirilor

 

Femeile au o slăbiciune pentru băieții răi, teribili, pentru bărbații damnați, care au tot felul de răni invizibile și păcate surprinzătoare. În apropierea lor, instinctul  matern se trezește și devine pregnant. Ele nu rezistă tenntației de a interveni, de a proteja, de a susține, de a mângâia sau de a „salva” un bărbat de acest tip; și sunt în stare să facă orice pentru a deveni „utile”.

Femeile prea romanțioase au slăbiciune exagerată în această direcție. În conseciță, v-ar fi favorabilă și v-ar da o mână de ajutor nesperată în atingerea obiectivului strategiei dacă v-ați crea o aură sumbră. Apelul la instinctul matern este aproape infailibil în demersul vizat de noi. Dar acesta nu poate fi realizat oricând și oricum. Calea cea mai eficientă de a-i trezi instinctul este mărturisirea, o mărturisire asemănătoare celei făcute preotului, cu o singură rezervă. Este contraproductiv să dați prea multe detalii: nume, fapte, date, povești prea concrete. E mai bine să sugerați decât să prezentați, rece, faptele.

Dacă nu vă încadrați în tiparul bărbatului damnat, atunci apelați la textele pe care vi le propun: Mărturisirea melancoliei, Mărturisirea jocului, Mărturisirea vagabondului, Mărturisirea setei, Mărturisirea iernii, Mărturisirea frustrării, Mărturisirea poeziei.  Sunt construite astfel încât să v㠄încarce” CV-ul cu păcate, fără a oferi însă detalii care pot fi confruntate cu realitatea. Și-n plus, vă vor pregăti și argumenta pașii următori.

 

 

 

Mărturisirea melancoliei*

 

 

                               Văd in fiecare zi femei de aurore,

Frumoase-ndrăgostite, cum înoată prin arșiță,

Spre culcușuri mari de mari iubiri. **

 

Le văd cu nume de răposați lipite pe guri,

Cum se zbat să reinventeze tandrețea,

Prin maree de gesturi sfârtecate de disperare.***

 

Își țin mâinile unite în hora copilăriilor vrăjite

Și devin mai frumoase printre mândrii sâni citadini

Din care își alăptează fericirea,

 

În fiecare zi mă zdrobesc picăturile

De melancolie ce cad de undeva de foarte de sus,

Din cupele zeilor beți,

În timpul ospețelor indecente

Cu carnea albă și crudă

A fără-de-legii care este Femeia.****

 
 

*recitați textul, folosid tonul și mimica folosite de obicei în cazul unei rugăciuni

** vă jucați cu bricheta sau cu cheile

*** va apropiați de ea și o fixați cu privirea, după care faceți câțiva pași în jurul ei

**** dacă vrea să vă ia în brațe și vă sărută, nu vă opuneți; dar nu cred că se va întâmpla!

 

 

Mărturisirea jocului*

 

 

Stau îmbrăcat ca un vânător ursuz,

Cu fundul pe bucata pământească din lună

Și-aștept ca și caisul să-și stranguleze seriozitatea

Și s-o atârne de sceptrul meu de zeu

Cu jumătate de normă.

                           Plesnesc cuvântul muște cu o lopățică de brutar,

Să astâmpăr obrăznicia zumzăitoare

Ce jenează dimineața timidă

Care-mi zăvorăște rănile și bătăturile sufletului

Și-atârnă panglica roz cu cheile aliniate

În primul zâmbet din lift.

Îmi închipui că e duminică,

Să pot gusta din nou o înmormântare.

Îl plesnesc pe Kant

Pentru migrenele metafizice arămii,

Trimit cimitirul la morgă să se lepede

De permanența măruntă

Și de călcâiele roase ale speranței.

Stinsa vreme a minunilor o aprind

Cu bricheta mea roșie și unsuroasă,

Oamenii se lipesc de inima mea cu vânt,

Așa cum paiele se lipesc de căpiță cu soare.

O lebădă care-și țipa cuvintele sângerii

Se preface într-un F 16 prin cețurile mele albastre.**

Inexact merg ceasurile, ca niște pisici stinse

Într-un negru compact.

Dezlipesc jumătățile de vorbe din obrazul sirenelor

Și le scald în corul culorilor perfide

Ale cireșelor coapte,

                                                           Mărturisind o singură religie,

Cea a jocului ascuțit în tinerețe.***

 


 

*pe tot parcursul textului, lași impresia că te stăpânești tot mai greu să nu râzi

**așezați-o pe genunchiul vostru drept

***chichotești

 

Mărturisirea vagabondului*

 

 

                                      Amintirile îmi put a transpirație și tutun,

Câinii ca niște inimi rănite mă batjocoresc în haită,

Ți-au adulmecat obrazul alb în sacoul meu

Și parfumul ce hoinărește neatins ca o balerină.

 

 

„Frate, te-am iertat. Aici, sub pământ, ninge uneori cu pietre.”

Curiozitatea îmi leagă șireturile și le îmbibă cu disperarea.

O mână de frate mort mângâie tandru ridurile oglinzii

În care găinile tinereții scurmau cândva cu furie**

 

 

În fiecare sâmbătă, mă împărtășesc morții,

Eu - frumos îmbrăcat, ea - înspăimântător de multicoloră.

Îmi lipesc urechea de cărți să verific***

Dacă parcurile orașelor mai respiră cu frenezie.

 

 

Dicasteria de duminică mă face mai puternic,

Nervi luminoși din piatră și iluzii păcătoase

Mă ispitesc cu prospețimea lor amară,

În stânga, în dreapta, în sud și nord.****

 

 

Mărturisesc că mă doare când te găsesc

În fiecare stație cu un bilet albastru în mână,

Pieptul îmi explodează într-un Fa ascuțit,

Frământat de lacomul fluier din lemn de trandafir. 

 

 

*trebuie să adopți în tot ceea ce faci o atitudine conspirativă

**îi mângâi absent pulpele

***poți să-ți lipești urechea de ceva care ți-e la îndemână

****poți să indici cu mâna punctele cardinale

 

 

Mărturisirea setei*

 

 

                                                 Mi-e sete și mărturisesc:

Sunt însetat în arșița împetrită a deșertului Cuvântului,

Sunt însetat de câmpiile acelea ascunse de ploi semantice,

Unde nici firele de iarbă nu se mai adapă,

Lovite de moarte până în măduvă.

 

                                        Mi-e sete și mărturisesc:

Sunt însetat chiar dacă înghit la repezeală,

Ca și gura de gheenă a locomotivei,

Seri de oboseală ascunse îndărătul ferestrelor perdeluite

Sau betoane sfârtecate de glonțul nemulțumirii.

 

                                          Mi-e sete și mărturisesc:

Pupilele nu au orizonturi. Îmi înșurubez ochii în cap

Ca să se poată deschide infinitele cărări ademenitoare.

Nu mă potolește nici sunetul răspântiilor, când moartea vine

Mereu lunecând pe ruginitele foi din butaforia toamnei.

 

Mi-e sete și mărturisesc:

Mi-e sete de oamenii pe care-i vânez neobosit

Și-i așez uscați în insectare geologice,

Măcinați în pulberea fină a unui vulcan abia stins,

Ca niște bâtlani trandafirii care au înghețat călare pe viață.

 

Mi-e sete și mărturisesc:

De distanțe mi-e sete. De țărmuri unde

Să-mi descarc proximitatea fără rădăcini,

Să behăi către cer cu dicționarele în spate

Și să-mi împrăștii geamantanele în lanuri de șofran.

 

Mi-e sete și mărturisesc:

Sunt însetat de tine, cea cocoțată în nedumerire.

Arunci pătimaș cu depărtarea în mine, de frică să nu te mistui,

În timp ce îmi conjung verbele, ca un zeu ce cârpește

O lume proaspătă din bucăți mari de dantelă.

 

* ar fi bine să ai la îndemână o pereche de ochelari de soare, pe care să-i mai pui la ochi în timpul discursului; și un pahar cu apă din care să bei din cand în când.

 

Mărturisirea iernii*

 

 

Stăm pe terasa iernii și luptăm cu mărturisirea.

Puzderii de cuvinte electronice ciuruiau o coapsă a destinului,

Care a ajuns să șchioapete în dreptunghiuri cu fâlfâiri de înger.

Din când în când, cerul reușea să vâslească în ochii mei,

Iar degetele să alăpteze vise interzise.**

Era un loc impropriu pentru dans.

De o parte, se încolona sângele,

De cealaltă parte, se grupau cifrele.

Gesturile păreau imposibile. Ca și carnea,

Doar ceasurile s-au oprit și se pregăteau să nască conspirativ viitorul...***

 

*ar fi ideal ca în timpul interpretării să fii întins pe spate, cu palmele sub cap.

**te deschei la cămașă; este suficient un singur nasture.

*** faci un semn cu mâna dusă la tâmplă.

 

 

 

Mărturisirea frustrării*

 

 

 

                                  Mi te-ai dăruit doar în cuvinte,

În largi pelerine greoaie din ținuturi de durere.

Așa plutești nevăzută prin lumină,

Peste arșița care îmi usucă liniștea.**

 

 

N-am reușit decât să-ți mestec verbele

Și să-și adulmec parfumul întrebărilor.

Doar sexul sufletului tău și pielea tăcerilor încurcate

L-ai oferit mângâierilor mele indecente.***

 

 

Ești ca un turn cu arcași iscusiți,****

Care-și oferă farmecele în ilustrate exotice,

Pe care aerul cenușiu al timbrului poștal

Le așează în insectarul stupid al cărților de călătorie.

 
 

*monologul este recitat în crescendo, din ce în ce mai surescitat

** melancolie; o atingi cu mâinile

*** nemulțumire; o obligi să se apropie de tine

****revoltă; o mângâi părintește pe creștet

 

 

Mărturisirea poeziei*

 

 

                                      M-a născocit. Și m-a bântuit

Ca o fantomă nebunească,

Întinzându-și tentaculele fluide,

Să soarbă realitatea din vise.**

 

 

În fiecare deget mi-a înfipt o inimă

Și nu a uitat nici o clipă***

Să-mi scurme pereții trupului,

Căutându-și comoara tumefiată.

 

 

Mărturisesc. Sunt dependent de cuvinte,

                                                  De trezirile scurte agățate în vedenii,

De tinerețea mușcată până la sânge

Și spaimele strivite de un cortegiu absurd

De iluzii străvechi.****

 

 

*trebuie că ți-e jenă de ceea ce îi mărturisești

**tragi aer în piept cu zgomot

***meditezi puțin, pari că îți amitești ceva, după  care declami teatral

****cu voce scăzut,ă dar voit ironică

 

Pasul zece: textul care dezvăluie secretul dureros

 

 

E timpul să-i dovediți că ați ajuns să vă convingeți cât de specială și deosebită este. Cum? Mărturisindu-i secretul dureros din trecutul vostru zbuciumat. O va face să creadă că joacă un rol important în viața voastră, ceea ce îi va alunga orice suspiciune și vă va deschide drumul spre ceea era atât de bine apărat și la care ați tânjit încă de la început. Întreg eșafodajul rezistenței se va surpa.

Testul pe care vi-l propun este:  Recviem pentru o dansatoare. Nimic nu emoționează mai tare o femeie decât un trecut cu o iubită moartă. Dacă mai este și dansatoare, adică o iubită lipsită de inhibiții, populară și talentată (adică o concurentă extrem de puternică), atunci emoția este și mai violentă. Credeți-mă pe cuvânt!

 

 

Recviem pentru o dansatoare*

 

 

 

Dansul a mai îmbătrânit puțin

Și-a mai adăugat un rid de sânge

La ochiul cu care se bucura.**

 

 

Viața și-a mai pierdut un cuib

În care reușea să înflorească sălbatic,

Printre petalele subțiri de metal.***

 

 

Mi-am îngropat și mai adânc piruetele****

                                              În lumină, între o lacrimă și o marmură,

Bâlbâind o priză cu trecutul ce delira de fericire.

 

*de-a lungul interpretării, pari contorsionat, posedat.

**zâmbești trist și îi arunci o privire fugară

***îți ștergi broboanele de sudoare de pe frunte

****te oprești și încerci, fără succes, să te liniștești

 

Pasul unsprezece: textul despre existența muzei

 

 

Deși după mărturisirea secretului dureros ați putea trece direct la fapte, eu vă propun un moment „mort”. Lucrurile trebuie duse până la capăt. Mi se pare important ca opera de copleșire să fie dusă până la capăt și asta, din motive practice, concrete. Dacă tot ajungeți în patul ei, măcar să aveți parte de cea mai tare partidă de sex posibilă. În plus, acum aveți posibilitatea să vă răzbunați pentru toate supliciile la care v-a supus. Cu siguranță, o veți ațâța și mai tare dacă veți întârzia puțin momentul în care veți trece la fapte. Nu se va aștepta la asta și o va intriga. Nu ar putea să suporte un refuz în acest moment, așa că nu va fi de mirare dacă face ea primul pas. Delicios, nu?

Cu riscul de a vă cataloga drept un ciudat, în acest moment să vă dezvăluiți partea sensibilă, poetică. Să-i dezvăluiți talentatul poet din voi. Evident, muza este ea, femeia prea romanțioasă. Și pentru a dovedi, vă propun textul: Poeții necunoscuți.

 

 

Poeții necunoscuți*

 

 

                                 Poeții necunoscuți sunt ca bețivii,

Își nemuresc gesturile de vin

Printre musculaturi năbușite și păroase,

Printre spinări exagerate de fauni

Despuiați de glas.**

 

 

Sticlele cu leacuri amare

Și pocale cu lichid colorat

Și le rânduiesc pe masă.

Sunt pregătiți***

Să înfigă stele ruginite-n cer

Și să injecteze sinceritatea supusă

Cu minciuni subpământene.

 

 

****Îți sărut mâinile...

Îți sărut picioarele...

Îți sărut pleoapele...

Am să te alint în cerneluri...

 

 

Cât de greu le vine

Să aștepte un cuvânt fosforescent,

Care să alunece

Ca un sfânt*****

Peste rânceda deziluzie

Și căință.

 

 

                                  Poeții necunoscuți sunt ca bețivii,

Scot capul pe fereastră

Numai ca să vadă

Cum se învârt într-un picior

Pe marile bulevarde

Aștrii de plumb.

 

 

 

 

Cutreier cafenelele

                                                                        Și cimitirele

Și bisericile,

Deschid butoaiele

Și dulapurile,

Căutând marele soare central

Și îngerii cu aripe mari

Din cuțite de bucătărie.******

 
 

*interpretarea ta suferă dese schimbări de registre

**orgoliu

***tristețe

****următoarele trei versuri le cânți; poți folosi ce ritmuri dorești

*****melancolie meditativă

******agresivitate

 

Pasul doisprezece: textul din momentul decisiv

 

Am mai amintit  că femeile prea romanțioase au o slăbiciune pentru cuvintele frumoase. Așa că pentru a scoate tot ceea ce e mai bun din momentul pe care îl așteptați de atâta vreme, ar fi indicat să apelați la astfel de cuvinte. Eu vă propun un text ambiguu, din care se poate înțelege orice, pe care să-l folosiți ori înainte ori în timp ce o dezbrăcați. El se numește: Eu am ajuns primul

Eu vă doresc distracție plăcută! Ați reușit!

 

 

Eu am ajuns primul*

 

 

Eu am ajuns primul. Apoi ai sosit și tu cotropită.

 

Eu...**

 

Confecționam zâmbete colorate și alergam

Cu ele pe străzi, tinându-le strâns de sfoară.

 

Tu...***

 

Tăcerea ți-o îmbraci în oglindă cu mișcări studiate

Și îți miști mândră din încondeiatele sprâncene ale timidității.

 

În glasul tău tremură alte cuvinte. În carnea mea cresc imperturbabili alți dinți

 

Eu...****

 

Îmi exersam plonjonul în soare de pe puntea

Aceleiași întrebări

 

Tu...*****

 

Repeți cuvintele care te ard ca să-ți

Dezmierzi obișnuința.

 

 

Tu ți-ai întins prima sălașul. Eu am așteptat asfințitul

Subțire, ca și clipa în care să-mi abadonez sărutul.

 

* tonul să fie înfierbântat pentru că, în fond, o dezbraci în timp ce spui textul

**îi scoți bluza

***îi scoți pantalonii

****îi scoți sutienul

*****și chiloții

(evident scenariul poate fi rescris în funcție de cum e îmbrăcată)

 

Pasul treisprezece: textul pentru o deșpărțire elegantă

 

 

Dacă v-ați hotărât să o rupeți cu femeia prea romanțioasă și vreți să o faceți elegant, vă ofer un text care să vă ajute. Se numește La revedere, lebădă și acoperă foarte bine adevăratul motivul pentru care renunțați la ea; îl plasează într-o nebuloasă numai bună pentru a vă păstra în amintirea ei o imagine frumoasă și pentru a-i proteja orgoliul. În plus, dacă alegeți această cale și vi se pare că ați făcut o greșeală renunțând la compania ei, există șanse destul de mari de a o recuceri.

 

La revedere, lebădă*

 

                     La revedere, lebădă! Cu râul să te duci, surâzând

Către alte țărmuri de mare. Îți așez între pene

Flori proaspăt tăiate și apoi vreau o clipă să dorm

În locul unde visul se izbește de propria-i realitate.

 

 

Am crezut că un glonț de plumb ne-a lovit precis,

Că vom scutura căruntul păr al neobositului prezent,

Obraz lângă obraz, îmbătați de un viitor cu limbi strălucitoare.

Ridică-te să vezi cum urlă câinii la cei 8 crini fantomatici!

 

 

La revedere, lebădă. Și nu mai privi la curcubeul

Care ne-a găsit. Nu-i decât o presimțire a ploii generoase

Cu două bărci ce caută să fie privite înainte de a se scufunda liniștite.

Nu plânge nimeni aici. Nimeni nu cântă-n ungher.

 

 

Nu s-au mai plantat castani. Nici spumă de ciugulit.

Numele tău secret s-a rostogolit pe plaje cu lucruri părăsite.

Primește-acest vals al tristeții cu gura închisă

Și lasă ceasurile și zăpada să-ți rătăcească prin inimă.

 

 

 

La revedere, lebădă! Cu râul să te duci, surâzând

Către alte țărmuri de mare. Îți așez între pene

Flori proaspăt tăiate și apoi vreau o clipă să dorm

În locul unde visul se izbește de propria-i realitate.

 

 

*interpretarea trebuie dusă într-un descrescendo continuu, din ce în ce mai încet și mai neclar; și multă tristețe; figură de suferind.

 

 

respiro@2000-2004 All rights reserved